Fabriek van Norton Clipper in Luxemburg viert zijn 50ste verjaardag

Nieuws   •   dec 10, 2013 12:21 CET

Norton Clipper 's fabriek in Bascharage , Luxemburg , viert zijn vijftigste verjaardag . Op 15 november 2013 werd er een ceremonie gehouden in aanwezigheid van Nicolas Schmit , minister van Arbeid , Werkgelegenheid en Immigratie van het Groothertogdom Luxemburg en Thomas Petuaud - Letang , CEO van Saint- Gobain Abrasives voor Europa , Midden-Oosten en Afrika , klanten en lokale overheden.

Met meer dan 50 jaar aanwezigheid en ervaring in de bouwsector , is de Saint-Gobain Abrasives fabriek in Bascharage de belangrijkste Europese locatie voor de productie van Norton diamantzaagbladen voor het snijden en voorbereiden van bouwmaterialen en ontwerpt Clipper bouwmachines . Industriële faciliteiten omvatten het centrale Research & Development centrum van Saint - Gobain Abrasives Diamantgereedschap , die een essentiële bijdrage levert voor de lancering van vele innovatieve producten en de ontwikkeling van nieuwe gepatenteerde productieprocessen.

Sinds december 2009 bevat het pand ook de Europese " Habitat Centre of Excellence " . Om Saint - Gobain Abrasives als leverancier van oplossingen voor ambachtslieden te promoten , omvat de faciliteit een 240 m² showroom , een outdoor testgebied , trainingsruimten en een habitat voor de verschillende toepassingen van Saint- Gobain Abrasives producten. Een interactief scherm toont de vele oplossingen van Saint- Gobain Abrasives .

" Deze verjaardag, in onze meest geavanceerde locatie, illustreert het vermogen van Saint- Gobain Abrasives om altijd technologische innovaties te ontwikkelen in industriële en nieuwe producten ", zegt Rodolphe Martin , General Manager van de divisie Construction Products voor Europa , Midden-Oosten en Afrika. "Onze strategische positie in Luxemburg stelt ons in staat om onze klanten te voorzien van tijdige levering en zeer actieve after-sales service , snelle en effectieve reactie op distributeurs’ en eindgebruikers’ eisen , " voegt Silham El Kasmi , Plant Manager bij Saint- Gobain Abrasives in Bascharage toe .

De locatie in Bascharage is gecertificeerd volgens de ISO 14001 en OHSAS 18001 milieu -, arbo- en veiligheidsnormen voor het beheer , en heeft een aantal werknemers van 95.