Beschermkap noodzakelijk bij oppervlakte conditionering?

Persbericht   •   nov 19, 2013 11:59 CET

Vaak wordt de vraag gesteld of het noodzakelijk is de beschermkap te gebruiken bij het gebruik van oppervlakte conditioneringsschijven (BearTex®). Beartex® bestaat uit een drager van ‘non-woven’ nylon met daarop een slijpkorrel die gebonden wordt door een kunsthars. De structuur vormt een 3D schuurmateriaal. Ze vallen niet onder de veiligheidsnorm EN 13743 , ANSI B7.1 (slijpschijven) of ANSI B7.7 (flexibele producten). Desondanks adviseren wij dat de beschermkap gebruikt dient te worden.

Bij onjuist gebruik van dit soort schuurmiddelen kan lichamelijk letsel of schade aan machine veroorzaakt worden.Voor alle schuur- en slijpmiddelen adviseren wij altijd het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen te dragen en de veiligheidsvoorschriften te respecteren, om persoonlijk letsel en schade aan de machine te voorkomen .

Een andere reden om de beschermkap van de machine te gebruiken is dat ze vaak een onderdeel van de stofafzuiging vormen en dus zorgen voor een betere werkomgeving voor de gebruiker . De gebruiker wordt tevens beschermd tegen de vonkenregen.

Er zijn verschillende soorten non-woven slijpschijven zoals BearTex RapidStrip, RapidBlend, RapidPrep en RapidFinish producten.

Voor meer informatie over het assortiment kunt u contact opnemen met onze Customer Service afdeling via sales.nl@saint-gobain..com of via T : +31 (0)545 466 466

Zie ook www.saint-gobain-abrasives.nl