CarbonForce … Het opnieuw uitvinden van uitwendig rondslijpen!

Persbericht   •   nov 04, 2016 08:00 CET

Saint-Gobain Abrasives lanceert onder het merk WINTER ‘CarbonForce’, een innovatieve lichtgewichte kern voor CBN schijven. De kern is gemaakt van een innovatief polymeer, versterkt met carbon fibers, met als resultaat 75% lichter in gewicht dan een standaard slijpschijf, die het gebruiksgemak vergroot.

De kern draagt bij aan het profiel behoudt. Dit resulteert in een tijdsvermindering omdat er minder snel gewisseld moet worden van slijpschijf, hetgeen een reductie van totale proceskosten faciliteert. Een perfecte finish wordt op alle onderdelen bereikt en de levensduur van de machine kan worden verlengd door een vermindering van druk tijdens het slijpen op de machine en het werkstuk.

Joerg Rucker, Product Manager van Vitrified Bonds in Europa beschrijft de nieuwe innovatie: “Door zijn gereduceerde gewicht en grote sterkte maakt CarbonForce het ontwerp van nieuwe slijpprocessen mogelijk. Door het gelijktijdig slijpen van meerdere oppervlakken door grotere schijven te gebruiken zal de tijd voor een slijpcyclus verkort worden, wat slijpkosten aanzienlijk doet verminderen.”