Extreem hoge verspaning met de Norton Quantum Fast Cut

Persbericht   •   dec 17, 2013 10:45 CET

Norton lanceert de Quantum Fast Cut afbraamschijven , welke aanzienlijk sneller slijpen en  een ongeëvenaarde standtijd hebben.

De korrel, gebruikt in Quantum Fast Cut, is een keramische aluminiumoxide . Deze korrel is zeer agressief en duurzaam , hierdoor hebben  de nieuwe versterkte schijven hogere verspaning en een langere levensduur dan conventionele slijpschijven. Het biedt een hoge materiaal verspaning zelfs bij lage druk , waardoor het comfortabel in gebruik is . Dankzij de agressief schurende korrel heeft Quantum Fast Cut een lager energieverbruik en kan men koeler slijpen, waardoor het risico van verbranding van het werkstuk vermindert.

Quantum Fast Cut is ontworpen voor het snijden van staal , gietijzer , roestvrij staal en gelegeerd staal met een haakse slijper en is verkrijgbaar in de maten 115 , 125 , 180 en 230 mm . Het is bijzonder geschikt voor lage druk en een groot oppervlak en zorgt voor een soepele , constante snijsnelheid zelfs op hoog - gelegeerd staal.

Het Norton Quantum gamma omvat ook doorslijpschijven in 76 mm - 230 mm diameter en Long Life afbraamschijven  115 mm - 230 mm in diameter , waar 180 en 230 mm speciaal is ontworpen voor gebruik in hoge frequentie of turbine - aangedreven machines.

Zie ook www.saint-gobain-abrasives.nl