Nauwkeurig en snel zagen met de nieuwe Clipper CM42 steenzaagmachine

Persbericht   •   dec 20, 2013 10:08 CET

De nieuwe Clipper CM42 is een lichtgewicht en draagbare steenzaagmachine. Breder en langer dan de meest vergelijkbare machines op de markt, het maakt het snijden van 60 x 60 cm tegels in twee helften van 30 cm mogelijk.

De nieuwe steenzaagmachine heeft een solide constructie en nieuwe inklapbare poten met transport wielen waardoor de deze gemakkelijk te verplaatsen is. De brede transporttafel met schuin staande wielen, anti-kantel inrichting en vergrendel mogelijkheid, maakt de machine veiliger en betrouwbaarder. De zeer nauwkeurige geleiding met per graad instelbare zaaghoek zorgt voor snel, nauwkeurig en eenvoudig zagen.

De grootte van de tafel is 500x540 mm die het snijden van 60x60 cm tegels mogelijk maakt. Een kantelbare tafel 0 ˚ - 45 ˚ is ook beschikbaar.  De maximale zaaglengte is 670 mm en de zaagdiepte bij 90 ˚ is 135 mm en bij 45 ˚ is 94 mm. De CM42 steenzaagmachine is uitgerust met een 2,2 kW (3 pk) elektromotor en de maximale diameter van het blad is 400 mm. Het is nu mogelijk om gemakkelijker en sneller grote platen te zagen en de solide constructie zorgt voor hoge precisie.

Voor meer informatie zie ook www.saint-gobain-abrasives.nl