NIEUW Norton 4x4 EXPLORER+ de multifunctionele diamantzaag

Persbericht   •   aug 30, 2012 12:01 CEST

Het beste wordt steeds beter…

Norton 4X4 Explorer was één van de eerste multifunctionele lasergelaste diamantzagen in bouwsector.

Geïntroduceerd in 2004, en vanaf dat moment een standaard in de bouw sector. Ontwikkeld met een uitstekende snij-snelheid in alle bouwmaterialen, lange levensduur en zeer comfortabel in gebruik op alle soorten bouwmachines.

Norton heeft nu een verbeterde versie ontwikkeld.

Norton 4x4 Explorer+ diamantzaag is ontwikkeld door middel van een speciaal productieproces en een unieke segmentaanduiding. Met als voordeel, een maximaal 40% snellere snijsnelheid en een tot 20% langere levensduur van het product, mede dankzij een segmenthoogte van 12mm.

Door middel van uitgebreide testen van de voornaamste concurrerende producten, hebben we bewezen dat de 4x4 Explorer+ zorgt voor het beste rendement voor de eindgebruiker.

4 technologieën waarop patent zit of in aanvraag zijn, maken de Norton 4x4 Explorer+ een slimme diamantzaag.

SNELLER: de nieuwe segment-specificatie zorgt voor maar liefst 40% sneller te snijden in alle materialen. De vertanding op de kop van het segment draagt bij aan een optimale snij-snelheid en vermindert de inspanning van de gebruiker aanzienlijk.

VEELZIJDIGER: het verbeterde segment is geschikt voor alle soorten bouwmaterialen; graniet, natuursteen, gewapend beton, bakstenen, vers beton en asfalt maar ook stalen onderdelen tot 5 mm dikte zijn geen probleem. Verkrijgbaar in diameters 230, 300 en 350 mm. Norton 4x4 Explorer+ is geschikt voor gebruik op haakse slijpmachines-, motor- en vloerzaagmachines. Diameters 400 en 450 mm zullen binnenkort verkrijgbaar zijn.

MEER COMFORT: de trapeziumvormige segmenten* zorgen voor een kleine maar constante opening tussen de segmenten gedurende de gehele levensduur, waardoor trillingen en schokken worden gereduceerd tijdens het snijden. De vertanding op het segment draagt bij aan het verminderen van snelheid en vermindering van de inspanningen voor de gebruiker.

SLIMMER: De gepatenteerde zaagdiepte-indicator geeft tevens de draairichting aan, dit vereenvoudigd de montage van het zaagblad. De zaagdiepte kan tijdens het zagen worden afgelezen (stroboscoop effect). Deze geeft in twee transparante lijnen van 5 en 10 cm de zaagdiepte weer. Twee slijtage-indicatoren geven het verbruik aan wanneer 1/3' en '2/3' van de segmenthoogte verbruikt zijn.

VEILIGER: Voldoet volledig aan de nieuwste EN13236: 2010 veiligheidsnorm. Is voorzien van de gepatenteerde Norton ellipsvormige uitsparingen welke scheuren door metaalmoeheid van de stalen kern voorkomen. Norton 4x4 Explorer+ is een volledig veilig product, zelfs bij het snijden van metaal.

Uitstraling de informatieve verpakking benadrukt de veelzijdigheid & veiligheid van het product en beschrijft de innovaties van de Norton 4x4 Explorer+.

* alleen op 300-350 mm diamantzagen.

Voor meer informatie, neemt contact met ons op:

Saint-Gobain Abrasives BV

Groenloseweg 28