Nieuw Norton Ice schuurschijven, speciaal voor blanke lak

Persbericht   •   okt 16, 2012 11:58 CEST

Norton Ice is een compleet systeem voor het afwerken en polijsten van verf en blanke lak. Norton lanceert een nieuwe reeks schuurschijven speciaal ontworpen voor blanke lak. De nieuwe Norton Ice-schuurschijven zijn duurzaam en geven een kwalitatief hoge finish.

De nieuwe Norton Ice schuurschijven zijn opgebouwd uit een linnen foamdrager met open structuur, Norgrip® bevestiging en bedekt met zeer fijne korrels.

De driedimensionale coating van de slijpkorrels heeft een aantal voordelen: De schuurschijven leveren een constante schuurprestatie gedurende de gehele standtijd van de schuurschijf, een gladde afwerking en een lage krasdiepte.

De drager is gemaakt van foam die grote hoeveelheden water kan absorberen en vormt zich naar het oppervlak voor een egale drukverdeling. De schuurschijf is voorzien van een Norgrip® bevestiging, is wasbaar, waterbestendig en herbruikbaar.

De nieuwe schuurschijven zijn beschikbaar in diameter 80 mm en 150 mm in korrelgrootte 1500, 2000 en 3000.

Norton Ice range is een compleet systeem voor het afwerken en polijsten van verf en blanke lak; film schuurschijven, waterproof schuurvellen, rosette schijven (voorkomt oneffenheden in de lak (stofjes/zakkers) voor het polijsten, Liquid Ice polijstpasta’s, Lamswol Norwool polijstvachten, Foam polijstschijven, lakbeschermers, microvezeldoeken en steunschijven.

Zie ook www.saint-gobain-abrasives.com