Nieuw Norton Quantum vlaklamellenschijf

Persbericht   •   jul 02, 2013 08:31 CEST

Norton lanceert de nieuwe Quantum vlaklamellenschijf welke zorgt voor een maximale materiaalafname door een snelle en constante verspanende werking.

De nieuwe Norton Quantum vlaklamellenschijf bevat lamellen met een zwaar polyester versterkte drager met daarop keramischekorrels. Deze combinatie is bijzonder geschikt voor hoog gelegeerde metalen en presteert ook zeer goed op koolstofstalen. De keramische korrel zorgt voor een hoge materiaalafname en koelsnijdende eigenschappen. De lamellen met een zware polyester versterkte drager zijn bestand tegen inscheuren en hebben een hoge slijtage weerstand wat een lange levensduur biedt.

De Norton Quantum vlaklamellenschijf is bijzonder en voldoet prima voor het verspanen op scherpe delen. De lamellen hebben voldoende flexibiliteit om zich te vormen naar de rand van het werkstuk.

Door de blijvend koelere snij-eigenschap, vermindert de warmteontwikkeling en reduceert het risico op verkleuring/verbranding van het werkstuk tijdens het slijpen. De Norton Quantum vlaklamellenschijf is geschikt voor hittegevoelige materialen, zoals roestvrij staal, titanium, chroom, kobalt, en andere harde metalen.

Norton Quantum vlaklamellenschijven zijn verkrijgbaar in diameter 115, 125 & 180mm en korrelgrofte 40, 60 & 80. Voor een optimaal resultaat adviseren wij de Norton Quantum vlaklamellenschijven te gebruiken op een haakse slijper, met hoog vermogen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons verkoopteam via:

sales.nl@saint-gobain.com of tel.: +31 (0)545 466 466