Nieuwe doorslijpschijven 1.3 mm dun

Persbericht   •   mei 12, 2011 11:01 CEST

Norton’s serie X-Treme Life doorslijpschijven is uitgebreid met 1.3 mm schijven. Doorslijpschijven met 1.3 mm dikte hebben een hogere stabiliteit dan 1.0 mm schijven en het materiaalverlies wordt aanzienlijk verminderd vergeleken met 1.6 mm schijven.

De nieuwe doorslijpschijf 1.3 mm dun, is in het bijzonder geschikt voor het slijpen van dun-wandige materialen, zoals buizen en profielen waar de nieuwe schijf als voordeel heeft dat deze een extra hoge standtijd en een snelle slijpsnelheid heeft. De extra dunne X-Treme Life doorslijpschijven geven een schone en blanke snede en vermindert het materiaal verlies. De 1.3 mm schijven zijn bedoeld voor gebruik op haakse slijpers. Momenteel verkrijgbaar in diameter 125mm, diameter 115mm volgt.

De X-Treme Life doorslijpschijven worden gebruikt voor het slijpen van staal, roestvast, gehard- & gietstaal en aluminium en zijn geoptimaliseerd voor de sterkere haakse slijpers. De schijfspecificatie geeft een aanzienlijk hogere standtijd terwijl de slijpsnelheid gelijk is.

De schijven zijn ijzer- , chloor- en zwavelvrij en vervuilen het werkstuk niet.

Norton X-Treme Life is gemakkelijk en snel slijpen gecombineerd met een hogere standtijd wat zal zorgen voor lagere totale slijpkosten en braamvrije werken volgens de fabrikant.

“Dankzij de voordelen van de nieuwe 1.3 mm X-Treme Life doorslijpschijf verbeteren de productiviteit en verminderen de totale slijpkosten aanzienlijk, wat uiteraard een groot voordeel is voor de professionele gebruikers in de metaalbewerkingindustrie” aldus Saint-Gobain Abrasives.

Zie ook  www.saint-gobain-abrasives.com

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.