Nieuwe Norton afbraamschijven voor het slijpen van gietijzer

Persbericht   •   nov 21, 2011 16:01 CET

Norton lanceert een nieuwe reeks afbraamschijven speciaal ontwikkeld voor gebruik in gieterijen. De nieuwe afbraamschijven met verdiept centrum, Norton NorZon Q-Soft, zijn bedoeld voor het slijpen van staal en gietijzer.

Deze nieuwe afbraamschijf heeft een receptuur bestaande uit een mix van agressief NorZon® en premium aluminiumoxide korrel. Deze combinatie geeft een hogere materiaalafname/verspaning dan een afbraamschijf met alleen aluminiumoxide korrel. De verhouding tussen het aandeel NorZon® en aluminiumoxide korrel is zo ontwikkeld dat er een optimale prijs-kwaliteit verhouding ontstaan is.

Het Norton NorZon Q-Soft assortiment bestaat uit schijven met een diameter van 115 mm, 125 mm, 150 mm, 180 mm en 230 mm en is ontworpen voor gebruik op haakse slijpers.

Ze zijn bijzonder geschikt voor het slijpen van staal en gietijzer met machines die relatief weinig vermogen hebben. De afbraamschijven hebben een ontwerp dat een laag trillingsniveau heeft en dus het slijpen meer comfortabel maakt voor de gebruiker aldus de fabrikant.