Nieuwe Norton Beartex vilt vlaklamellenschijf voor polijsten van metaal

Persbericht   •   feb 26, 2013 12:19 CET

Norton lanceert een nieuwe Beartex vlaklamellenschijf, ontworpen voor het polijsten van metaal. Deze nieuwe Beartex vilt vlaklamellenschijf heeft een zachte en flexibele constructie, waardoor het bijzonder geschikt is voor de eindbewerking van oppervlakken en verwerking van geprofileerde oppervlakken/delen.

De Beartex vilt vlaklamellenschijf wordt in combinatie met polijstpasta gebruikt om een glad gepolijst oppervlak na zeer fijne verspaning te verkrijgen, met behulp van een haakse slijper met variabel toerental. Ook voor het bereiken van een decoratieve finish. De Beartex vilt vlaklamellenschijf kan worden toegepast op verschillende soorten metaal, zoals roestvrij staal, koolstofstaal, aluminium, messing, etc. Tevens wordt het gebruikt als laatste stap voor polijsten tot hoogglans afwerking te bereiken.

De schijf is opgebouwd uit een fiberglas drager met daarop verlijmd de vilten lamellen.
De Beartex vilt vlaklamellenschijf is verkrijgbaar in diameter 115 mm met 22 mm asgat, bedoeld voor gebruik op haakse slijper met variabel toerental.

Beartex vilt vlaklamellenschijven zijn een extra (laatste) stap van ons RAG-systeem (Right Angle Grinder).

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ons verkoopteam via: sales.nl@saint-gobain.com T: +31 (0)545 466 466