Nieuwe Norton oppervlakte conditioneringsschijven verminderen de bewerkingstijd

Persbericht   •   jun 20, 2013 09:31 CEST

Norton lanceert een nieuwe reeks oppervlakte conditioneringsschijven onder de naam Vortex Rapid Prep, welke voorzien in een unieke combinatie van snel verspanen, hoge standtijd en een verbeterde oppervlakte gesteldheid.

Deze Vortex Rapid Prep schijven zijn bedoeld voor het verwijderen van kleine bramen, oneffenheden of deelnaden, roest, oxide, corrosie, verf en aanslag. Vortex Rapid Prep schijven zijn vervaardigd met een nieuwe productie technologie, nieuwe binding en Vortex slijpkorrel. De hoge concentratie korrels verlengt de standtijd. De schijven zitten vlakker op de steunschijf, met een consistente afwerking als resultaat.

De Vortex Rapid Prep schijven verspanen zeer goed. Bijvoorbeeld een medium grofte neemt materiaal af als een grofte coarse. De finish is zelfs iets fijner dan de huidige medium oppervlakte finish schijven in de markt. Ook maakt de Vortex Rapid Prep schijf het mogelijk om stappen in het slijpproces over te slaan.  Hierdoor wordt de totale bewerkingstijd verkort en de kosten per werkstuk aanzienlijk verminderd.

Vortex Rapid Prep schijven bieden een betere weerstand tegen randslijtage. De Vortex slijpkorrel handhaaft de Ra-specificaties gedurende de gehele levensduur en vermindert afkeur en nabewerking.

Vortex Rapid Prep schijven zijn verkrijgbaar in diverse diameters; 50 & 75mm en voorzien van snelwisselsysteem (TR aansluiting). Ze worden gebruikt met een speciale houder voor toepassingen op pneumatische of elektrische slijpmachines. Tevens verkrijgbaar in diameters 115, 125 en 178mm, voor op de haakse slijper in combinatie met een Norgrip steunschijf. Deze range biedt verschillende korrelgroftes; van extra grof tot zeer fijn.

Zie ook www.saint-gobain-abrasives.com