Nieuwe reeks bakeliet gebonden slijpstiften van Norton

Persbericht   •   jan 25, 2013 12:08 CET

Norton lanceert een nieuwe reeks bakeliet gebonden slijpstiften voor het ontbramen van onder andere gietstukken. De nieuwe NorZon korrel, biedt zowel een snelle materiaal verspaning als een lange levensduur.

NorZon slijpstiften zijn ideaal voor snelle materiaal verspaning voornamelijk door de zirkonium slijpkorrel die zelf scherpend is en voortdurend in nieuwe scherpe snijhoeken voorziet.
De NorZon slijpstiften worden vervaardigd met een krachtig organisch bindmiddel die de slijpkorrels verbinden. De nieuwe slijpkorrel verspaant maximaal 4 keer sneller materiaal in vergelijking met conventionele slijpstiften met aluminium oxide slijpkorrels, en heeft beduidend langere levensduur. De beste keuze voor snelle agressieve materiaal verspaning.

Nieuwe NorZon slijpstiften van Norton zijn verkrijgbaar in grove korrels en worden gebruikt voor agressief slijpen met rechte machines. Slijpstiften kunnen worden gebruikt voor diverse toepassingen op verschillende metalen zoals gietijzer, staal, roestvrij staal en moeilijk te verspanen materialen zoals Titanium en Inconel, voornamelijk in gieterijen, staalfabrieken en gereedschapsindustrie. Dankzij de zirkonium slijpkorrel met een open korrelstructuur wordt vollopen voorkomen en wordt de kans op brandplekken sterk gereduceerd.

Zie ook www.saint-gobain-abrasives.com

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.