Norton NorBevel: Een nieuwe range machines en accessoires voor afronden en afkanten

Persbericht   •   mar 22, 2017 08:00 CET

NorBevel-6 en NorBevel-12

Om een goede las aan te brengen is het van belang om een perfecte afkanting te hebben. Een goede voorbereiding bespaart hierin grote kosten. De NorBevel-6 en NorBevel-12 range van machines en accessoires zijn de nieuwe toevoegingen aan Norton’s oplossingen voor metaalbewerking.

Moderne afkant-technieken worden in werkplaatsen van alle groottes gebruikt. De NorBevel-12 range voldoen hier aan de eisen van zelfs de zwaarste afkant- en afrondwerkzaamheden tot een diepte van 12 mm. Dit zorgt voor een consistente en accurate hoek voor een sterkere las. De NorBevel-6 range kan worden gebruikt voor het lichtere afkant- en afrondwerk. De machines verlichten fysiek zware werkzaamheden door de lichtgewicht en krachtige eigenschappen van de machine. Dit doordat het afstellen van de machine en het vervangen van de freeskoppen een kwestie van seconden is.

Norton biedt ‘goed’ en ‘best’ oplossingen voor het snijden van alle typen metaal en voldoet hiermee aan alle wensen binnen verschillende toepassingen. Volgens Rui-Manuel Coelho, Product Manager bij Saint-Gobain Abrasives creeëren “de NorBevel machines een superieure lasnaad door minder insluiting in de las, omdat de producten van Norton Bevelsystems het metaal niet verontreinigen. Door een vonkarme bewerking wordt er nauwelijks warmte in het materiaal gebracht en komen verkleuringen nauwelijks voor. Met NorBevel bereik je een constante hoge kwaliteit en flexibiliteit, zelfs bij het afronden van kleine gaten met een diameter van 18 mm”.

Neem contact op met uw lokale Norton distributeur of kijk voor meer informatie op www.nortonabrasives.com/nl-nl