Norton R976P - Een nieuwe hoogwaardige schuurband

Persbericht   •   sep 27, 2016 09:00 CEST

Norton lanceert een nieuwe generatie van polyester linnen dragers.

De nieuwe schuurbanden worden gekenmerkt door een combinatie van keramische slijpkorrels en aluminium oxide met een hoge prestatie harsbinding die zorgt voor een agressievere verspaning en verbeterde levensduur bij standaard materiaalbewerking tot semi finishing productieprocessen.

Norton R976P bevat een topcoating, een super-size laag om warmtegevoelige en speciale legeringen te beschermen. De nieuwe schuurbanden zijn de perfecte oplossing voor het slijpen van warmtegevoelige materialen en zijn geschikt voor zowel natte als droge slijpcondities.

Julien Le Neindre, Product Manager, Saint-Gobain Abrasives zegt: ‘R976P is getest door klanten die voordeel ondervonden van de agressievere verspaning van de nieuwe schuurbanden en de verhoogde levensduur van de schuurband doordat de schuurband meer oppervlakte verspaant slijpt dan een standaard schuurband.’