Pierre André de Chalendar ontvangt World Green Building Council Award

Persbericht   •   okt 24, 2016 09:06 CEST

Op dinsdag 18 oktober heeft Saint-Gobain’s CEO Pierre André de Chalendar de “David Gottfried Global Green Building Award” ontvangen uit naam van het World Green Building Council. De prijs werd uitgereikt tijdens het jaarlijke WGBC congres in Stockholm, en werd aan Pierre André de Chalendar gegeven voor zijn persoonlijke overwinning binnen de wereldwijde beweging die duurzaam bouwen stimuleert. Hierin werd in specifiek zijn innovatieve en unieke aanpak ten opzichte van een bedrijfsgerichte strategie voor duurzaam bouwen geroemd.

• WorldGBC en de wereldwijde beweging voor duurzaam bouwen zijn geïnspireerd door en dankbaar voor Pierre André de Chalendar’s persoonlijke inzet voor duurzaam bouwen, en zijn leiderschap in het sturen van een belangrijk wereldwijd concern naar winstgevendheid en groei, maar ook duurzaam bouwen inzet binnen de organisatie, zegt Terri Wills, CEO van het World Green Building Council.

De David Gottfreid Award

De ‘David Gottfried Green Building Award, genoemd naar zijn oprichter van de WGBC, is voor het eerst gelanceerd in 2011. De award wordt uitgereikt aan individuen die een unieke, innovatieve en ondernemende bijdrage hebben geleverd aan de wereldwijde beweging naar duurzaam bouwen toe.

De WorldGBC, opgericht in 2002, is het leidende internationale netwerk gericht op duurzaam bouwen. Met leden in meer dan 72 landen, is het initiatief om de transitie in de markt naar duurzame gebouwen te versnellen. De WorldGBC speelde een belangrijke rol tijdens de COP 21 in Parijs. In samenwerking met UNEP (United National Environment Programme) and de Franse overheid lanceerde het de eerste “Gebouwen Dag”. Samen met de nationale adviesraden en 27.000 leden vanuit bedrijven zet het zich in om in 2050 de CO2 emissie van gebouwen met 84 gigaton te verlagen, om de opwarming van de aarde binnen de 2°C te houden, en zelfs binnen de 1.5°C. Saint-Gobain is lid van meer dan 35 GBC’s op de wereld.