Vernieuwing en uitbreiding merk Norton Clipper

Persbericht   •   feb 06, 2017 08:00 CET

Norton Clipper: Vernieuwing en uitbreiding van het merk

Norton Clipper biedt producten voor slijpen en boren aan binnen de bouw en constructiemarkt, maar komt in 2017 ook producten voor afbramen en schuren. Van woningen tot grote projecten, Norton Clipper biedt veilige en kwalitatief goede bladen, machines en slijp- en schuurmiddelen voor de bouw om gebruikscomfort en duurzaamheid te verbeteren. Na de lancering van de i-HDTM technologie in 2016 onthult Norton Clipper haar nieuwste ontwikkeling. De uitstraling van Clipper wordt vernieuwd en er worden twee nieuwe productlijnen gelanceerd.

Nieuwe product ranges

Clipper wordt uitgebreid met slijp- en schuurmiddelen en flexibele schuurmiddelen voor handmatig, machinaal en vloer schuren. Met dit pakket voldoet Norton Clipper aan iedere behoefte binnen de bouw- en constructie-industrie.

Een investering in het merk

Het ontwerp van de machines en de verpakkingen van de Clipper-producten zijn volledig vernieuwd. Dit maakt de Clipper-producten herkenbaarder, waardoor producten makkelijker en sneller te selecteren zijn.

Kwaliteitsaanduidingen

Voor diamantzagen heeft Norton Clipper haar drie prestatie-niveau’s voor producten verduidelijkt. Voor iedere klus is er een product. Classic heeft een goede prijs-kwaliteitverhouding en is geschikt voor incidenteel gebruik, Pro is een professionele kwaliteit voor frequent gebruik en Extreme is de kwaliteit van de meest innovatieve Norton-clipper bladen met de snelste en soepelste snij-eigenschappen en een extreem lange levensduur voor het zware toepassingen. De verpakkingen laten het prestatieniveau zien door de hoeveelheid diamanten op de verpakking. Een korte beschrijving laat in één oogopslag zien welke voordelen de Pro en Extreme producten hebben. Een kleurcodering op de verpakking maakt duidelijk waarvoor de diamantzaag geschikt is. Gebruik de achterkant als leidraad voor het selecteren van het juiste blad voor een toepassing.

Igor Giglio, Directeur van Product Management en Strategy, Construction Products Wereldwijd, bij Saint-Gobain Abrasives benoemt: ‘Onze investering in het merk Norton Clipper moderniseert en versimpelt onze range, maar geeft onze klanten ook een grote keus aan bladen en machines voor alle werkzaamheden op de werkplaats. De nieuwe range van doorslijp- en afbraamschijven en flexibele schuurmiddelen voor schuren zorgen voor een all-round oplossing voor iedere bouw en constructie professional.’

Benieuwd naar het vernieuwde Norton Clipper? Bekijk www.nortonabrasives.com/nl-nl en de vernieuwde Bouw & Constructie-pagina!