Sony introduceert HDR-AS50 action cam

Persbericht   •   jan 06, 2016 04:00 CET

Nieuw model heeft verbeterde filmfuncties en is voorzien van een volledig vernieuwde interface

• Geïntegreerde Advanced SteadyShot voor stabiele en scherpe beelden dankzij een 11,1 megapixel CMOS-sensor en een Zeiss Tessar-objectief
  • Tot 3x zoom en instelmogelijkheden voor twee kijkhoeken vanuit de lens van de camera
  • Verbeterde camerabehuizing voor meer gebruiksvriendelijkheid en meegeleverde onderwaterbehuizing voor een diepte tot 60m
  • Filmfuncties met XAVC S 50Mbps bitrate en 120p/100p frames per seconden voor slow motion-opnames en 4K time lapse-functie via de Action Cam Movie Creator

Las Vegas / Badhoevedorp, 6 januari 2016 - De nieuwe HDR-AS50 Action Cam van Sony legt alle actie haarscherp vast. Of het nu gaat om watersporten, mountainbiken of snowboarden, dit nieuwe model garandeert een optimale opnamekwaliteit in HD.

Deze Action Cam is uitgerust met een 11,1 megapixel CMOS-sensor en een Zeiss Tessar-objectief. Dankzij de integratie van Advanced SteadyShot is de HDR-AS50 sterk verbeterd ten opzichte van zijn voorganger. Deze functie wordt ook gebruikt in de FDR-X1000V en levert volledig stabiele opnames dankzij een innovatief stabilisatiesysteem. Dit model is daardoor uitstekend inzetbaar in combinatie met drones. Daarnaast neutraliseert de camera trillingen tijdens skydiven, hardlopen en fietsen.

Met de HDR-AS50 kan de kijkhoek van de camera worden aangepast via hoekinstelling en zoominstelling. De hoek kan worden aangepast van groothoek naar kleine hoek en andersom. Dankzij deze functie kan het kader worden aangepast aan de situatie, met minder beeldvervorming en betere kwaliteit.

De behuizing van de HDR-AS50 is ontworpen voor meer gebruiksvriendelijkheid. Zo kunnen de instellingen snel worden gewijzigd via een intuïtief bedieningspaneel met overzichtelijke pictogrammen. In combinatie met de PlayMemories Mobile App kan tevens verbinding worden gemaakt met een smartphone of tablet. Hiermee is de camera eenvoudig te bedienen en kan deze in- en uitgeschakeld worden.

De camera is voorzien van een USB-poort aan de achterzijde. Zo kan een kabel worden aangesloten terwijl een accessoire is bevestigd. Dit zorgt ervoor dat de camera tijdens het opnemen ook kan worden opgeladen door een mobiele batterij.

Dit model is volledig aangepast op basis van de feedback van sporters en andere gebruikers. De camera heeft aanpasbare, verbeterde pieptonen en drie lampjes bovenaan, vooraan en achteraan. Daardoor is de werking (zoals REC-status) beter herkenbaar, ook wanneer de gebruiker een helm draagt of wanneer het toestel op het fietsstuur is bevestigd.

De HDR-AS50 is uitgerust met time lapse-capture filmfuncties. Deze zorgt voor intervalopnames met 8 MP stilstaande beelden. Dit betekent dat hoewel de Action Cam alleen in HD opneemt, deze beelden na bewerking met de Action Cam Movie Creator software gemakkelijk tot een 4K time lapse-film kunnen worden omgezet. Time lapse-films kunnen ook in Full HD worden gemaakt via de Action Cam App.

De HDR-AS50 kan opnames met een hoge bitrate van 50Mbps in XAVC S-formaat vastleggen. Hierdoor zijn ook complexe situaties, zoals spattend water of grote menigten, gedetailleerd vast te leggen. Tevens is het daardoor eenvoudig om filmische slow motion-beelden te schieten.

Ook de Highlight Movie Maker waarmee gebruikers direct de hoogtepunten kunnen editen is verbeterd. Deze app verbindt de HDR-AS50 met een smartphone of tablet en is nu uitgerust met gezichtsherkenning. De vernieuwde software selecteert automatisch de hoogtepunten van de activiteit om deze te bekijken en delen.

De HDR-AS50 wordt standaard geleverd met een onderwaterbehuizing. Duikers en zwemmers kunnen hiermee tot op een diepte van 60 meter beelden vastleggen. De speciaal ontworpen platte lens maakt heldere onderwateropnames mogelijk. Tevens is de behuizing stof-, schok- en waterbestendig.

Prijs en beschikbaarheid
Sony’s nieuwe HDR-AS50 Action Cam heeft een consumentenadviesprijs van 220,- euro en is verkrijgbaar in de Benelux vanaf het voorjaar van 2016.

Sony Corporation is wereldwijd vooraanstaand fabrikant van audio, video, game, communicatie- en informatietechnologieproducten voor de consumenten- en zakelijke markt. Met haar muziek-, beeld-, computerentertainment en online toepassingen heeft Sony de mogelijkheid om wereldwijd een voortrekkersrol te vervullen op het gebied van elektronica en entertainment. Sony rapporteerde een samengesteld verkoopresultaat van ongeveer 68 miljard dollar in het afgelopen fiscale boekjaar, dat eindigde op 31 maart 2015. Meer informatie op de Sony Global Web Site: www.sony.net