Lufthansa kiest TCS als strategisch partner voor testen IT-applicaties

Nieuws   •   dec 16, 2015 12:00 CET

Meerjarige miljoenendeal voor opzet van testomgeving ter ondersteuning van de IT-omvorming van Lufthansa is belangrijke uitbreiding van Duitse activiteiten van TCS, die in 2015 als snelstgroeiende binnen de Duitse IT-sector werden aangemerkt.

KEULEN | MUMBAI, 16 december 2015 – Tata Consultancy Services (TCS), vooraanstaand leverancier van IT-services, adviesdiensten en bedrijfsoplossingen, is door de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa gekozen om testdiensten te leveren voor IT-applicaties en zo de servicekwaliteit van de technische operaties van het bedrijf te helpen verbeteren.

De overeenkomst is onderdeel van de transformatie van de IT-omgeving van Lufthansa met het oog op snellere introductie van nieuwe diensten, een betere klantervaring en het faciliteren van innovatie en continue verbetering. TCS gaat de testactiviteiten inrichten en aansturen, te beginnen met de bouw van één testomgeving voor heel Lufthansa. Doel daarbij is alle testprocessen te stroomlijnen en te standaardiseren, de investeringskosten terug te dringen en vernieuwende diensten te implementeren.

TCS heeft zich recentelijk bewezen als voorkeurpartner voor grote luchtvaartmaatschappijen die besloten hebben zichzelf opnieuw uit te vinden en hun technologische operaties om te vormen tot een krachtig digitaal bedrijfsmiddel. In 2015 ontving TCS de “Leading Vendor Award” voor Quality Assurance & Testing Services van TESTA, en werd het bedrijf door de onderzoeksbureaus Everest Group, HfS Research, NelsonHall en Ovum aangemerkt als Leader in de Assurance & Testing-markt.

Roland Schütz, Chief Information Officer van Lufthansa, zegt dat hij ervan overtuigd is dat het succes van Lufthansa altijd gebaseerd is geweest op samenwerking en strategische partnerships. “We hebben een historie van samenwerking met mondiale marktexperts, zoals Tata Consultancy Services. De diepgaande kennis van TCS van de luchtvaartmarkt en hun heldere, richtinggevende visie vormde een belangrijke overweging bij ons besluit om met hen te gaan samenwerken. We zien ernaar uit om onze business te versterken met de innovatieve en intelligente oplossingen van TCS.”

“Vereenvoudiging van processen en systemen is cruciaal om tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van het publiek in de digitale wereld van vandaag. Snelle en efficiënte levering van nieuwe digitaal-voorbereide applicaties maakt bedrijven wendbaarder en draagt bij aan een hoogwaardiger klantbeleving,” verklaart Sapthagiri Chapalapalli, Hoofd Centraal Europa van TCS. “We zijn verheugd dat Lufthansa TCS gekozen heeft als strategisch partner voor dit belangrijke programma. Hiermee versterken we de relatie met een van onze meest gewaardeerde cliënten. We hebben in Duitsland flink geïnvesteerd in onze activiteiten en menselijk talent, en zullen alles inzetten om deze verbintenis tot een succes te maken.”

Over de Lufthansa Group

De Lufthansa Group is een mondiaal actieve luchtvaartgroep met zo’n 540 dochterbedrijven en deelnemingen over de hele wereld. De Lufthansa Group staat voor kwaliteit en innovatie, en voor veiligheid en betrouwbaarheid. De onderneming heeft haar hoofdkantoor in Duitsland en bestaat uit vier operationele onderdelen: Passenger Airline Group, Logistics, MRO en Catering. Alle onderdelen bekleden een leidende positie in hun markten. De Passenger Airline Group vormt de kernactiviteit van de groep. Lufthansa Passenger Airlines, SWISS en Austrian Airlines zijn netwerkcarriers die samen de wereldmarkt en alle passagierssegmenten bedienen. Germanwings voert rechtstreekse vluchten binnen Europa uit. Daarnaast heeft de onderneming belangen in Brussels Airlines, JetBlue en SunExpress. In 2014 vervoerde de hele groep 106 miljoen passagiers. Lufthansa vliegt samen met haar groepsleden en partners in de Star Alliance op meer dan 1300 bestemmingen over de hele wereld. De vloot van Lufthansa telt ongeveer 600 toestellen. In 2025 zal de vloot 272 nieuwe vliegtuigen tellen, die samen een cataloguswaarde van ca. 46 miljard dollar vertegenwoordigen. Met deze investeringen blijft Lufthansa haar winstgevendheid en milieu-inspanningen gestaag verbeteren. De Lufthansa Group heeft wereldwijd circa 119.000 medewerkers. Over het boekjaar 2014 realiseerde de onderneming een omzet vaan 30 miljard euro. De Group wordt geleid door een vijfkoppige Raad van Bestuur met Carsten Spohr, CEO en bestuursvoorzitter, Karl Ulrich Garnadt, CEO van Lufthansa German Airlines, Simone Menne, Chief Financial Officer & Aviation Services, Bettina Volkens, Chief Officer Corporate Human Resources & Legal Affairs en Harry Hohmeister, Chief Officer Group Airlines & Logistics. Kijk voor meer informatie op www.lufthansa.com.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/nl/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.