NXP kiest TCS voor de transformatie van zijn enterprise supplychain IT met ignio™

News   •   Jul 16, 2019 13:37 CEST

EINDHOVEN | MUMBAI, 16 juli 2019: Tata Consultancy Services (BSE: 532540, NSE: TCS), wereldleider in IT-diensten, consultancy en bedrijfsoplossingen, gaat voor NXP Semiconductors de enterprise supplychain IT transformeren met behulp van ignio™ en de TCS Private Cloud op alpha-architectuur.

Als leverancier van fundamentele technologie voor connectiviteit, geïntegreerde toepassingen, slimme voertuigen en data privacy heeft NXP een sleutelpositie in de ontwikkeling van digitale technologieën. Om in deze dynamische markt concurrerend te blijven, heeft het bedrijf TCS ingeschakeld om zijn supplychain onder de loep te nemen en toekomstbestendig te maken. Voor deze transformatie gebruikt TCS zijn cognitieve automatiseringssoftware ignio en implementeert een private-cloudomgeving op alpha-architectuur.

ignio automatiseert en optimaliseert de IT binnen een bedrijf met een combinatie van kunstmatige intelligentie (AI), ‘machine learning’ (ML) en geavanceerde softwareontwikkeling. Door zijn context-gerelateerd probleemoplossend vermogen is ignio in staat om snel en autonoom problemen op te lossen en waar mogelijk zelfs voor te zijn.

ignio ondersteunt alle drie de lagen – de functionele applicatielaag, de technische applicatiemanagement-laag en de onderliggende infrastructuurlaag – van de technologie die aan de basis ligt van de end-to-endfunctionaliteit van NXP’s bedrijfskritische supplychainapplicaties, waaronder alle kernmodules, supplychainplanning, PLM, het offertetraject en magazijnbeheer. Door de technologie zelfherstellend te maken, versterkt ignio de robuustheid, betrouwbaarheid, flexibiliteit en efficiëntie van NXP’s supplychain IT-systemen.

Daarnaast biedt de TCS Private Cloud op alpha-architectuur met zijn geautomatiseerde provisioning en ‘zero-touch’-architectuur een robuuste, flexibele, veilige en schaalbare basis voor alle supplychainactiviteiten van NXP.

“Voor NXP is TCS een uitgelezen partner op het gebied van enterprise IT. TCS speelde een belangrijke rol bij het realiseren van onze strategische programma’s, zoals fusies en overnames. Stabiliteit, veiligheid en kwaliteit van de IT-diensten zijn cruciaal om in deze uitdagende markt succesvol te zijn. Wij geloven sterk in kunstmatige intelligentie als aanjager van een slimmere wereld en implementeren dergelijke technologie ook in onze bedrijfsprocessen. Het ignioplatform van TCS is een belangrijke bouwsteen bij het optimaliseren van onze supplychainprocessen”, aldus Olli Hyyppa, Senior Vice President en Chief Information Officer, NXP Semiconductors.

“NXP en TCS werken al meer dan 10 jaar fantastisch samen en we zijn er trots op deel uit te maken van zo’n belangrijk transformatieproces. Door het vereenvoudigen en standaardiseren van het supplychain IT-landschap en het aanzienlijk versnellen van bedrijfsprocessen leggen we de basis om van NXP een toekomstbestendig digitaal bedrijf te maken”, zegt V Rajanna, Global Head, Technology Business Unit, TCS.

“ignio verlost IT-managers van een hoop operationele issues en creëert ruimte voor innovatie en transformatie. In feite worden ze de beheerders van een intelligent IT-huis”, licht Akhilesh Tripathi, Global Head, Digitate, toe. “We verwelkomen NXP bij de groeiende groep igniogebruikers wereldwijd, die de op AI-/ML-gebaseerde cognitieve automatiseringsmogelijkheden van ignio inzetten om hun bedrijfs-IT te stroomlijnen.”

Over Digitate

ignio, dat in 2015 werd geïntroduceerd, herontwerpt enterprise IT-processen op een unieke en innovatieve manier door kunstmatige intelligentie, zelflerende machines en geavanceerde softwareontwikkeling te combineren, en zo problemen die zich aandienen snel op te lossen en waar mogelijk voor te zijn. ignio bewaakt momenteel geheel autonoom miljoenen technologische middelen en wordt al door ruim 100 bedrijven ingezet, waaronder veel Fortune 500 en Global 2000 ondernemingen.

Comments (0)

Comment

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.