TCS gaat ASML helpen bedrijfsprocessen te vereenvoudigen en de stakeholdervaring te verbeteren

Nieuws   •   nov 24, 2016 12:00 CET

MUMBAI, 24 november 2016: Tata Consultancy Services (TCS), vooraanstaand leverancier van IT-services, adviesdiensten en bedrijfsoplossingen, gaat voor ASML een uniforme wereldwijde procesblauwdruk implementeren, met als doel de bedrijfsprocessen te vereenvoudigen, de operationele efficiency te verhogen en de stakeholderervaring te verbeteren.

Onlangs richtte TCS voor AMSL een exclusief centrum in op de campus van ASML in Hyderabad. Het werd geopend door Louis Luijten, Chief Information Officer van ASML, en Wolfgang Nickl, Executive Vice President en Chief Financial Officer.

“Computerchips worden steeds kleiner en dat betekent dat onze lithografeermachines steeds complexer en specifieker worden,” zegt Louis Luijten, CIO van ASML. “Onze IT-processen en ‑systemen moeten meekunnen in die ontwikkeling. TCS heeft de juiste expertise, ervaring en schaalgrootte om samen met ons invulling te gaan geven aan dit streven. We zijn dan ook blij dat we onze bestaande samenwerking hiermee kunnen verdiepen.”

TCS is al jaren een vertrouwde partner voor ASML en levert het bedrijf diverse diensten, waaronder IT Application Portfolio Management, Cyber Security Operations en ondersteuning van Product Lifecycle Management-platforms. TCS is ook een belangrijke verander partner voor ASML en draagt in die rol bij aan de ontwikkeling van de groeivisie en het toekomstbestendige IT-landschap van ASML.

“We zijn verheugd dat ASML TCS heeft gekozen als strategisch partner voor dit belangrijke programma. Onze partnership is hiermee nog verder versterkt. We gaan ons volledig inzetten om waarde te realiseren voor ASML en hen in staat te stellen hun zakelijke doelen te realiseren,” zegt V. Rajanna, Vice President en Global Head van de Technology Business Unit van TCS.

Over ASML

ASML is een van ‘s werelds belangrijkste leveranciers van chipmachines. Het is onze visie de productie van betaalbare microelectronica mogelijk te maken en zo bij te dragen aan een betere kwaliteit van leven. Om dat te doen, hebben we ons ten doel gesteld geavanceerde technologie te ontwikkelen, te bouwen en te ondersteunen voor hoogwaardige lithografie, metrologie en software voor de halfgeleiderindustrie. Ons leidend beginsel is invulling geven aan de wet van Moore, werkend aan steeds kleinere, goedkopere, krachtiger en energiezuinige chips. Dat resulteert in steeds krachtiger en effectievere elektronica, die de wereld op tal van terreinen vooruit helpt – denk aan gezondheidszorg, technologie, communicatie, energie, mobiliteit en entertainment. ASML is een multinationale onderneming met meer dan 70 vestigingen in 16 landen, met het hoofdkantoor in Veldhoven, Nederland. Ons bedrijf telt meer dan 15.500 voltijdbanen, verdeeld over mensen in vaste dienst en flexibele krachten. ASML is genoteerd aan de Euronext Amsterdam en de NASDAQ onder het symbool ASML. Kijk voor meer informatie over ASML, onze producten, technologie en vacatures op www.ASML.com.