TCS voor derde jaar op rij nummer 1 in klanttevredenheid in Nederland

Nieuws   •   apr 12, 2018 17:00 CEST

• Onafhankelijk onderzoek onder 200 topmanagers van grote bedrijven in Nederland laat zien dat TCS voor het derde achtereenvolgende jaar het best scoort in klanttevredenheid
  • Erkenning volgt op TCS’ Europese toppositie in klanttevredenheid
  • Focus op kernactiviteiten, verbetering van dienstverlening, kostenbesparingen en innovatie zijn prioriteiten voor bedrijven in het Business 4.0-tijdperk

AMSTERDAM | 12 april 2018: Tata Consultancy Services (TCS), vooraanstaand leverancier van IT-services, adviesdiensten en bedrijfsoplossingen, heeft de hoogste klanttevredenheid op de Nederlandse markt, zo blijkt uit Europa’s grootste onafhankelijk onderzoek naar de prestaties van IT-dienstverleners – de Whitelane Study.

Met een klanttevredenheidsscore van 80% voert TCS in Nederland voor het derde achtereenvolgende jaar de lijst aan. TCS is ook de Europese nummer 1, met hoogste scores in Duitsland (80%), België en Luxemburg (80%), Zwitserland (83%) en Scandianie (82%). Naast algehele klanttevredenheid beoordeelde het onderzoek elke dienstverlener op acht andere prestatie-indicatoren (KPI’s).

Deze Whitelane Study geeft ook aan dat innovatieve nieuwe digitale technologieën cruciaal zijn voor verbetering van de IT-processen en algehele prestaties van bedrijven, waarbij bedrijven in Nederland het liefst (53%) in zee gaan met externe partners om hen te helpen bij hun tranformatie en om meer flexibel (‘agile’) te worden.

Eline Fransen, hoofd IT, Private & Digital Banking bij ABN AMRO, zegt: “In een steeds digitaler wordende wereld zijn we voortdurend bezig om nieuwe technologieën te ontwikkelen en toe te passen om onze leidende positie als innovatieve, klantgerichte bank te versterken. Door onze samenwerking met TCS hebben we een voorsprong opgebouwd door als een van de eerste banken de private banking-ervaring digitaal te transformeren. We hebben die transformaretie in meerdere landen doorgevoerd voor zowel desktopsystemen als het mobiele kanaal. Het digitale platform biedt onze cliënten het beste van twee werelden: soepele toegang tot al onze diensten en nog gedetailleerder overzichten en informatie vanaf elk apparaat. Daarmee hebben we de relaties met onze klanten verder weten te versterken.”

Amit Kapur, Director & Head of TCS Benelux: “Technologieën als cloud, kunstmatige intelligentie en automatisering veranderen het bedrijfsleven als nooit te voren. De resultaten van deze Whitelane studie laten zien dat die technologieën de grote aanjagers zijn van business-transformatie. We hebben intensief samengewerkt met onze klanten in Nederland om ze in deze digitale wereld te begeleiden. We vinden het dan ook het geweldig dat we nu voor het derde jaar op rij de hoogste klanttevredenheidscijfers scoren.”

Kijk voor meer informatie op www.whitelane.com