Swatch en Visa slaan de handen in elkaar voor "pay-by-the-wrist" contactloos betalen

Persbericht -

Swatch SA bereikte met Visa Inc. en Visa Europe een overeenkomst die bevoegde Visa-kaarthouders in de Verenigde Staten, Zwitserland en Brazilië in staat zal stellen om met hun pols te betalen dankzij het nieuwe ‘pay-by-the-wrist’ horloge SWATCH BELLAMY. Vanaf begin 2016 kan SWATCH BELLAMY gebruikt worden, en dit overal waar contactloze betalingen van Visa via NFC-technologie (near-field communication) worden aanvaard.

Innovatie loopt als een rode draad door de geschiedenis van het Zwitserse horlogemerk. Nu ook met SWATCH BELLAMY, waarvan de geavanceerde betalingstechnologie mooi verpakt zit in een oogstrelend en functioneel ontwerp. SWATCH BELLAMY maakt het pad vrij naar een nieuw tijdperk van geconnecteerde handel, waarin mobiele betaalmiddelen over de hele wereld almaar vaker worden gebruikt.

Vanwaar de naam ‘SWATCH BELLAMY’? In een fascinerend boek uit 1888, Terugblik uit het jaar 2000, schetst de Amerikaanse schrijver Edward Bellamy een utopische wereld waarin contant geld vervangen wordt door kredietkaarten en debetkaarten. Bellamy was de eerste die over zulke kaarten schreef was daarmee veertig jaar zijn tijd vooruit. Swatch eert graag andere uitvinders en visionairs en heeft zijn nieuwe betaal-met-de-pols-horloge daarom SWATCH BELLAMY genoemd. In het Frans komt daar de verwijzing naar ‘bel ami’ of ‘goeie vriend’ bij. Ook dat is de nieuwe SWATCH BELLAMY.

De contactloze NFC-technologie maakt gebruik van radiogolven met een hoge frequentie om elektronische apparaten op korte afstand van elkaar (doorgaans minder dan 10 cm) te laten communiceren. Het nieuwe SWATCH BELLAMY-horloge heeft ook weer het speelse karakter, de kleuren en het fantastische ontwerp waarvoor Swatch bekedn staat; maar nu zit er ook nog een ingebouwde NFC-chip onder de wijzerplaat. Net als met een prepaidbetaalkaart kunnen klanten met hun SWATCH BELLAMY-horloge betalen via de contactloze betaalterminals van de winkelier. Betaal-met-de-pols-transacties kosten het horloge absoluut geen energie, zodat de batterij standaard even lang meegaat als bij een ‘gewone’ Swatch.

SWATCH BELLAMY werd eerst voorgesteld in China, in oktober 2015. Het horloge wordt, in samenwerking met Visa, aanvankelijk gelanceerd in de Verenigde Staten, Zwitserland en Brazilië. Die lancering komt er begin 2016.

Voor meer informatie, neem contact op met:

Swatch PR International, Bettina Zehnder, T +41 32 343 97 28

E-mail: bettina.zehnder@swatch.com, www.swatch.com

Visa Inc.

Kryssa Guntrum, T +1 415 805 4488, E-mail: kguntrum@visa.com

Onderwerpen

Tags

Visa Europe is een aanbieder van betalingstechnologie die eigendom is van en wordt beheerd door aangesloten banken en overige aanbieders van betalingsdiensten uit 38 landen in Europa.

Visa Europe speelt een centrale rol in de wereld van betalingen. Het biedt de service en de infrastructuur aan die elektronische betalingen mogelijk maken voor miljoenen Europese consumenten, bedrijven en overheden. Visa’s leden zijn verantwoordelijk voor de uitgifte van de betaalkaarten, de contracten met winkeliers en het bepalen van de tarieven voor kaarthouders en winkeliers. Visa Europe is de grootste verwerker van transacties in Europa en is verantwoordelijk voor meer dan 18 miljard transacties per jaar. Op piekmomenten vinden er 1.622 transacties per seconde plaats.

Er zijn in Europa meer dan 500 miljoen Visa-kaarten in omloop. Van elke € 6 aan transacties verloopt er € 1 via een Visa-kaart. De totale bestedingen met Visa-betaalkaarten zijn goed voor meer dan € 2 biljoen per jaar, waarvan € 1,5 biljoen bij verkooppunten.

Visa Europe is een onafhankelijk bedrijf met een exclusieve, onherroepelijke, en eeuwigdurende vergunning om het merk Visa te gebruiken in Europa. Visa Europe werkt samen met Visa Inc. om wereldwijde Visa-betalingen mogelijk te maken in meer dan 200 landen en gebieden.

Ga voor meer informatie naarwww.visaeurope.comen @VisaEuropeNews

Perscontacten

Marlies Van Overstraeten

Press contact FINN Pers contact voor Visa BeLux
VOOR ELKE VRAAG MET BETREKKING TOT UW KAART

Press contact Consument Neem contact op met uw bank

Welcome to Visa België!

​Visa Europe is een aanbieder van betalingstechnologie die eigendom is van en wordt beheerd door aangesloten banken en overige aanbieders van betalingsdiensten uit 37 landen in Europa.

Visa België
Luxembourgstraat 3