Ontdek Noorwegen vanuit het perspectief van een schaap!

Persbericht   •   jun 27, 2016 15:49 CEST

#SheepWithAView: schapen Heidi, Erik, Frida, Lars en Kari laten jou graag Noorwegen zien!

Den Haag, 27 juni 2016 – Heb je je ooit afgevraagd hoe het leven van een schaap eruit ziet? Deze zomer krijg je de kans om vijf heel bijzondere Noorse schapen te leren kennen en zie je waar de Noorse levensstijl allemaal om draait – bekeken vanuit het perspectief van een schaap!

Schapen leven in de meeste delen van de wereld, maar er zijn slechts een aantal plekken waar zij zoveel variatie in het landschap tegenkomen als in Noorwegen. Ieder jaar worden 2 miljoen schapen zonder toezicht vrijgelaten in de bossen en bergen van Noorwegen. Hun missie is bij te dragen aan de bescherming van het cultuurlandschap. Ze zijn vrij om overal te gaan en staan waar zij willen, ook in de grote steden en dorpjes. In het kort, Noorse schapen genieten van het goede leven en hebben mooie ervaringen om te delen.

Deze zomer bieden vijf schapen in vijf verschillende delen van Noorwegen een inkijk in hun alledaagse leven. Van het rondlopen in de grote stad of hun belevingen bij de spectaculaire fjorden, de prachtige stranden, het groene binnenland of het trotseren van de hoge bergen. De schapen hebben allemaal hun eigen camera en een gezamenlijke Instagram account, #sheepwithaview, en website www.visitnorway.com/sheepwithaview. Volg de schapen deze zomer en ontdek Noorwegen vanuit een compleet nieuw perspectief!

Maak kennis met onze wollige viervoeters
Onze schapen hebben veel volgers, maar het zijn niet zomaar schapen die de kudde volgen! Onze vijf ontdekkingsreizigers zijn geselecteerd op basis van hun persoonlijkheid en unieke kijk op het leven. Elk schaap is daarmee een ware weerspiegeling van hun deel van het land.

Heidi uit Oslo
Heidi is een stadsmeid en leeft op een stadsboerderij in Oslo. Ze is gek op kunst en is heel creatief – het type dat liever naar cafés en tentoonstellingen gaat dan naar het platteland.

Erik uit Zuid-Noorwegen
Erik is een relaxte schaap die erg houdt van de sfeer in Zuid-Noorwegen. In zijn vrije tijd hangt hij rond bij de stranden en maakt hij vrienden met andere dieren in de Kristiansand dierentuin.

Frida uit Fjord Noorwegen
Frida is een actieve ontdekkingsreiziger die het liefst alle hoge bergtoppen in het fjordengebied op haar bucketlist afvinkt. Ze houdt van leuke selfies maken en is een grote fan van hardrock muziek.

Lars uit Trøndelag
Lars is het traditionele schaap dat zich het meest comfortabel voelt wanneer de dingen zijn zoals vroeger. Je merkt meteen dat hij van eten houdt, daarom zie je hem vaak langs de Gouden Route.

Kari uit Noord-Noorwegen
Kari is een actief en sportief schaap dat niet stil kan blijven zitten. Ze houdt ervan om te surfen en is maatjes met de lokale rendieren.

Volg de schapen hier:
www.visitnorway.com/sheepwithaview
www.instagram.com/sheepwithaview

Check Visit Norway’s Facebook pagina en deel de #sheepwithaview video!

VisitNorway is het toerismebureau voor Noorwegen en profileert het land als een toeristische bestemming. De focus hierbij ligt op het zomerseizoen (incl. wandelen, fietsen, vissen) en in het winterseizoen op de Noorderlichtervaring en skiën. VisitNorway maakt onderdeel uit van Innovation Norway, het meest belangrijke instrument van de Noorse overheid omtrent innovatie en ontwikkeling van het toerisme, de handel en de industrie. Het bedrijf wordt gefinancierd door de Noorse overheid en het Noorse bedrijfsleven.

Bestanden in de bijlage

PDF-document