'Safety first' in de Noorse bergen

Persbericht   •   jul 04, 2017 12:00 CEST

Nieuwe films moeten bijdragen aan verbeterde veiligheid

Reddingsoperaties rond Noorwegens meest bekende bergtoppen zijn de afgelopen jaren toegenomen. Visit Norway hoopt deze trend om te draaien door middel van een nieuwe informatieve campagne. 'Veel reddingsoperaties hadden voorkomen kunnen worden als toeristen zich van tevoren beter hadden voorbereid. Mensen maken hun eigen keuzes, maar we hopen met onze nieuwe veiligheidsfilms bij te kunnen dragen aan het terugdringen van het aantal reddingsoperaties in de Noorse bergen,' zegt Visit Norway's directeur Bente Holm

Interesse voor Noorse natuur neemt toe

De interesse voor de Noorse natuur is flink toegenomen bij zowel de Noorse als buitenlandse toerist, een positieve ontwikkeling. Maar de Noorse reisbranche maakt zich ook zorgen; wat gebeurt er met de reputatie als de rijen voor de meest populaire bestemmingen steeds langer worden en het aantal reddingsoperaties helaas toeneemt? Naast reputatie is duurzaamheid een minstens zo belangrijk aandachtspunt; het waarborgen van de Noorse natuur waardoor zij ook in de toekomst van waarde zal zijn voor de samenleving.

Ga voorbereid op pad

Door middel van nieuwe films over veiligheid in de Noorse bergen, wil Visit Norway bijdragen aan een veilige beleving van de Noorse bergen voor toeristen. Gefilmd werd bij Noorwegens vijf meest populaire wandelbestemmingen; Trolltunga, Preikestolen, Kjerag, Romsdalseggen en Besseggen. 'Goede kleding, genoeg eten voor onderweg en het goed bekijken van de weersvoorspellingen voor je vertrekt zijn basisvoorwaarden. Voor wie twijfelt over wat mee te nemen tijdens een wandeling in de bergen, hebben we een speciale paklijst op visitnorway.com gepubliceerd. Wie liever niet alleen op pad gaat kan het beste onder begeleiding van een gids de bergen in. Dat is niet alleen veiliger, ook kan de gids je van alles vertellen over geschiedenis, cultuur en de bestemmingen. Twee vliegen in een klap,' aldus Holm.

Eerlijke informatie

'De films geven een eerlijk beeld van datgene wat de bezoekers te wachten staat. Er is gefilmd op zowel zonnige momenten als momenten met slecht weer, en ze geven concrete tips om goed voorbereid op pad te gaan. De films zijn te bekijken op de speciale ‘safety first’ pagina op visitnorway.com en zijn te downloaden en te gebruiken voor iedereen die ons wil helpen de informatie te verspreiden' benadrukt Bente Holm.

Bekijk hier de website en alle films: https://www.visitnorway.com/safety-first-norway

Download de video’s hier: https://vimeo.com/visitnorway/videos

Visit Norway promoot Noorwegen als vakantiebestemming, door middel van marketing en campagnes, pers & pr en ondersteuning aan zowel de Noorse als Nederlandse reisbranche. Visit Norway is onderdeel van Innovation Norway, het meest belangrijke instrument van de Noorse overheid omtrent innovatie en ontwikkeling van het toerisme, handel en industrie. Het bedrijf wordt gefinancierd door de Noorse overheid en het Noorse bedrijfsleven.