To SMB-kjemper går sammen om å ta flere markedsandeler

Pressemelding   •   aug 22, 2017 06:00 CEST

Fredrik Green fra 24Nettbutikk og Abtin Rahmanian fra Idium.

Mediebyrået Idium og nettbutikkleverandøren 24Nettbutikk har inngått et strategisk samarbeid for å styrke sin posisjon i markedet og tilby det kundene deres faktisk vil ha.

Etterspørselen etter en enkel og kostnadseffektiv nettbutikk har økt blant mediebyråets kunder. Selskapet har ikke ønsket å utvikle et eget system selv og derfor lett blant flere leverandører etter en samarbeidspartner som kan levere en god nettbutikkløsning.

- Valget var enkelt. Produktet deres er uten tvil det produktet som passer vår målgruppe best, og ligger på en prisnivå som passer SMB-markedet, forteller salgsdirektør i Idium Abtin Rahmanian.

Tanken bak er å senke terskelen for Idiums kunder, og gjøre det enkelt for dem å starte en elegant og funksjonell nettbutikk.

- Dette er et nytt strategisk valg for oss, målet er å nå ut til enda flere butikkeiere og vi tror at kundeporteføljen og den unike posisjonen Idium har i markedet kan hjelpe oss med nettopp dette. Vi er sikre på at nøkkelen til ytterligere å akselere vår vekst ligger i gode partnermodeller og har derfor store forventninger til dette samarbeidet. Sammen med Idium gjør vi betydelige investeringer i en infrastruktur som sikrer at våre partnere lykkes, opplyser daglig leder i 24Nettbutikk Fredrik Green.

- Partnerskapet med Idium vil gi oss et solid fundament til å videreutvikle Norges beste butikkløsning, og å utnytte potensialet som ligger i begge bedrifter. Vår felles kompetanse vil gi utslag i økt kundemasse og et bredere produktspekter for begge parter, sier Robert Zwarg, grunnleggeren av 24Nettbutikk.

Norsk e-handel har hatt en formidabel vekst i flere år, og forbrukerne forventer at butikkeiere tilrettelegger for en enkel, rask og effektiv kundeopplevelse.

- Behovet for en digital salgskanal har aldri vært større, og vi er veldig stolte av å bidra til denne prosessen med Idium. Det betyr at vi tilbyr en skreddersydd løsning som er enkel å få på plass samtidig som den er kostnadseffektiv og gir butikkeiere muligheten til å øke lønnsomheten og salget gjennom vår handelsplattform og økosystem av samarbeidspartnere, forklarer Green entusiastisk.

Samtidig har 24Nettbutikk lett etter et selskap som kan hjelpe deres kunder, og dem selv, når det kommer til digital markedsføring. Og det er ikke bare deres bransje som opplever vekst, men også Idium har fått en god start på det inneværende året

- Vi har hittil i år hatt en omsetningsvekst på 27% og har et mål om å ligge på 25% gjennom året. Da er vi avhengig av dyktige samarbeidspartnere som 24Nettbutikk, avslutter Rahmanian.

Kontaktinfo:

Idium

Abtin Rahmanian - Salgsdirektør

E-post: abtin@idium.no

24Nettbutikk

Fredrik Green - Daglig leder

E-post: fredrik@24nettbutikk.no

Å være gründer kan være svært utfordrende. Mange avgjørelser skal tas inntil ditt første salg kan bokføres. Også vi startet med salg av én butikk. Året var 2005 og etter et par måneder kunne vi stolt presentere en slags nettbutikk. Den gang var det få, om noen, norske nettbutikkplattformer. Samtidig var de vanskelig å bruke og hadde en kronglete brukeropplevelse sett fra butikkeiers og kundens perspektiv. Forretningsideen om å lage en norsk nettbutikkplattform hvor kundeopplevelsen ble satt i fokus tok form og 24Nettbutikk ble født.

Hele tiden har målet vært å hjelpe gründere til å lykkes med sin nettbutikksatsning. Ikke bare skal vi levere en moderne nettbutikkplattform, men også gi våre kunder gode råd om frakt, betaling, annonsering, sosiale medier og alt annet som skal til for å lykkes med nettbutikk.

Nå, 1200+ butikker og mange år senere, føler vi at vi fortsatt er gründere og utvider konseptet 24Nettbutikk hver eneste dag.

Kommentarer (0)