Tips til venninegave til noen som trenger inspirasjon og oppmuntring.

Ballerina Bulldog - En serie kopper til ettertanke fra Porsgrund Porselen

Ballerina Bulldog

Nå lanserer Porsgrunds Porselænsfabrik nydelige kopper med budskap til ettertanke, basert på den danske filosofen Søren Kirkegaards filosofi. Den handler om livsveien vi alla må gå og valgene vi må ta.

Inspirert av Kirkegaards filosofi har papirkunstneren Bit Vejle skapt Ballerina Bulldog. Ballerinaen ser kanskje sart og sårbar ut, men hennes følgesvenn Bulldogen, vitner om at hun har andre kvaliteter. Ballerinaen er en helt vanlig jente, som er på sin livsreise og som balanserer på livslinjen (linen). Hun er bevisst sitt eget ansvar for å skape et godt og meningsfylt liv. Hennes vinger er ikke ordentlige - det er juksevinger som hun tar på når hun går undercover som alv.

Powertools

Når Ballerinaen står ovenfor vanskelige valg, da løser hun det ved å hente frem en av sine indre styrker - hennes powertools.

Koppene har følgende symboler og budskap:

BULLDOG

Bark at life when it bites you and be true to yourself

HEART

Bring your heart to everything you do

MIXMASTER

Whip up the mood

REVOLVER

Aim for Your goals

ANCHOR

Never give up hope

Tips til venninegave!

Disse koppene passer perfekt som gave til noen som trenger inspirasjon og oppmuntring til å ta gode valg eller bare som en hyggelig påminnelse i en ellers travel hverdag.

Bit Vejle - med saksen som pensel

Bit Vejle er en internasjonalt anerkjent kunstner som bruker saksen som pensel. Hun klipper de utroligste ting av tynt papir og har stilt ut sine spektakulære papirarbeider rundt omkring i verden.

Hun har designet servise serien Zeleste i samarbeid med Porsgrunds Porselænsfabrik.

Bit Vejle har også hatt designsamarbeid med Georg Jensen, Røros Tweed og hun har gjort vindusutstillinger for Hermès.

Koppene koster 249 kr pr st og er å finne på www.porsgrund.com, Porsgrunds Porselænsfabrik og diverse utvalgte forhandlere.

.