VAN GOGH ALIVE – KOMMER TIL HADELAND GLASSVERK

VAN GOGH ALIVE – KOMMER TIL HADELAND GLASSVERK

Grande Exhibitions presenterer Van Gogh Alive, en interaktiv opplevelse for hele familien. Van Goghs verk har blitt sett og elsket av en hel verden i over hundre år - men aldri på denne måten. I perioden 11.mai-18. august 2019 har du den unike muligheten til å oppleve Van Goghs kunst, og virkelig gå inn i hans verden, på Hadeland Glassverk.

Dette er ingen vanlig utstilling.

Forbered deg på en helt ny måte å oppleve kunst. Van Gogh Alive vil utvide definisjonen av ordet ”utstilling”.Den stimulerer sansene dine og åpner sinnet.

Opplev en kraftig og levende symfoni av lys, farge og lyd i det besøkende har halt en uforglemmelig interaktiv utstilling.

”Van Goghs mesterverk blir levende når du går rett inn i hans malerier - en opplevelse som er både fortryllende, underholdende og lærerik.”

Ny teknologi til gjengelig gjør verdens kunstskatter

Grande Exhibitions sin hypermoderne SENSORY4 ™-teknologi muliggjør fremvisning av enorme krystallklare bilder. Over 3000 inspirerende bilder blir vist på vegger, tak og gulv, og du vil bli overveldet av alle de levende detaljene i Van Goghs kunst.

Voksne og barn vil oppleve denne utstillingen på sin egen måte når de utforsker skjulte kroker og ser kunstverk fra nye vinkler og unike perspektiver. Besøkende får se bilder og filmer av Van Goghs inspirasjonskilder som vises sammen med hans verk. For mange ligger den største gleden i å stå stille og la inntrykkene strømme mot dem.

Utstillingen åpner lørdag 11.mai kl. 12.

Åpningstider: Mandag-lørdag: 10-16, søndag 11-17.

Billetter kjøpes på Hadeland glassverk eller på Ticketmaster.

Billettpriser:

Voksen: 180,-

Barn: 150,-

Familie (2 voksne og 3 barn): 500,-

For nærmere informasjon, bilder, intervju og for booking av pressebilletter, vennligst ta kontakt med Galleriansvarlig Kate Smith, 410 40 948

OM GRANDE EXHIBITIONS

Grande Exhibitions, skaperen av Van Gogh Alive – The Experience, spesialiserer seg på ide, design, produksjon, markedsføring og installasjon av store utstillinger med bred kulturell appell og engasjerende, underholdende og pedagogisk innhold. Fra konsept til ferdigstillelse skaper Grande Exhibitions visuelt og teknisk imponerende mesterverk og transporterer dem rundt om i verden. Deres utstillinger har reist til over 130 byer på seks kontinenter, til et publikum på over 12 millioner mennesker. Grande Exhibitions holder til i Melbourne, Australia, med kontorer i London, Storbritannia og Atlanta, USA. Grande Exhibitions eier og driver også Museo Leonardo Da Vinci - et sentralt beliggende i Roma, Italia.

HVA ER SENSORY4™?

SENSORY4 ™ er utviklet av Grande Exhibitions, og er et unikt system som kombinerer bevegelses grafikk, kinokvalitet surround lyd og opptil førti HD-projektorer for å gi et av verdens mest spennende multimediamiljøer. Den resulterende opplevelsen er dynamisk, informativ og visuelt spektakulær. Utrolig detaljerte bilder flyter gjennom massen av projektorer og kombineres med digital surroundlyd for gi den besøkende en komplett interaktiv opplevelse.

3 Norske Design Group AS er et privateid selskap som består blant annet av Hadeland Glassverk AS, Porsgrunds Porselænsfabrik AS, Norgesglasset og Christiania GlasMagasin AS. Vi forvalter en betydelig historie og kulturarv, men satser samtidig på kontinuerlig utvikling og ny design, for å møte fremtidens behov.