Shell-julegave til Redningsselskapet, Kirkens Bymisjon og Gatemagasinet Asfalt

Pressemelding  •  20-12-2011 16:35 CET

Norske Shells tradisjonelle julegave blir i år delt mellom Redningsselskapet, Kirkens Bymisjon og Gatemagasinet Asfalt, som alle får 100.000,- hver.

Norske Shell har en tradisjon for å gi julegaver til humanitære organisasjoner, og nytt av året er at ansatte har vært med på å stemme fram resultatene for sin region. I tillegg ønsket selskapet at julegaven skulle bli fordelt på de tre regionene hvor vi har våre kontorsteder.

-Dette er første gang at ansatte har blitt invitert til å stemme fram hvem som skulle få julegaven fra oss. Vi er selvsagt glade for engasjementet det har skapt internt, og at vi i fellesskap har funnet fram til tre verdige organisasjoner som hver får 100.000,-  til jul, sier Marianne Veggeberg, Social Investment Manager i Shell.

De glade mottakerne fikk seg en hyggelig overraskelse rett før jul.

-Vi er nesten målløse, og må bare takke hjertelig for den fantastiske gaven på vegne av alle ansatte og selgere i ASFALT, sier en glad daglig leder i Stiftelsen Gatemagasinet i Rogaland, Ove Nikolaisen.

-Dette er et solid bidrag til aksjon varmesøkende kamera, som vil sette oss enda bedre i stand til å redde liv, sier daglig leder Kristin Sandnes i Redningsselskapet avdeling Møre og Romsdal og trøndelagsfylkene.  Nå arbeides det aktivt for å finne de resterende 80 000 kronene som må til for å kunne kjøpe inn og montere dette utstyret på redningsskøyta ”Mærsk”.

- Jeg ble rørt da jeg mottok beskjeden om at årets julegave fra Shell i Oslo gikk til Kirkens Bymisjon. Dette er en god bekreftelse på at det vi gjør er viktig, og vi er veldig glade for støtten og engasjementet fra Shell, sa Ragnhild Østmo, næringslivsansvarlig i Kirkens Bymisjon.

A/S Norske Shell har tradisjon på å gi julegaver til humanitære formål i stedet for å gi julegaver til ansatte og forretningsforbindelser. For 2011 var det satt av 300.000,- til dette formålet.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom