Dette koster det bedriften din å lete etter feilplassert utstyr

Nyhet   •   aug 02, 2018 10:20 CEST

Batteridrevet utstyrskontroll-enhet fra ABAX

Undersøkelser viser at kostnaden for å lete etter feilplassert utstyr, samt erstatte tapt utstyr, kan komme opp i 14 % av den totale arbeidskostnaden.

Uavhengig av om det er når du pakker bilen for å dra på en ny jobb, eller når du er på en byggeplass og ikke ting er plassert der de skal, har de fleste håndverkere kjent på frustrasjonen og irritasjonen som oppstår ved å bruke tid på å lete etter verktøy og maskiner som ikke er der det skal være. Dette bør i utgangspunktet være helt unødvendig, da det finnes løsninger som kan hjelpe på problemet.

Store kostnader

Det er altså ikke bare frustrerende for håndverkeren, men også for selskapene involvert som kan tape en liten formue. To ulike studier viser at kostnadene relatert til mistet utstyr kan være hele 14 % av den totale arbeidskostnaden (Ogershok, 1999), eller opp til 2 % av den totale byggekostnaden (Means, 2004).

Alle vet at det er dyrt å erstatte tapte maskiner og verktøy. Derimot tenker ikke alle på at det også er svært dyrt å lete etter verktøy som er feilplassert eller mistet, slik begge disse studiene viser.

Hvor mye koster det deg?

Et enkelt regnestykke for å se hvor mye dette koster deg er følgende:

Kostnaden for personell, materialer, utstyr og verktøy * 0.14 eller den totale produksjonskostnaden * 0.02 = ca. kostnaden relatert til mistet verktøy.

I løpet av et år kan dette bli svært mye penger!

Sporing gir deg full kontroll

Ved bruk av sporing på maskiner og verktøy slipper dine ansatte å bli frustrert av å leite etter utstyr som feilplassert eller til og med mistet. Prosjektene blir mer effektive som resulterer i at du både kan gjøre flere jobber og gjøre jobbene raskere, som igjen resulterer i mer fornøyde kunder.

Med ABAX Equipment Control får du flere typer GPS-sporing og utstyrskontroll som passer forskjellige maskiner og verktøy og dekker et hvert behov:

Kommentarer (0)

Kommentar