Ekstra beskyttelse i krevende forhold

Nyhet   •   nov 16, 2018 11:26 CET

Utstyrskontroll med stålbur montert på tilhengerdrag.

ABAX har lansert et stålbur som gir ekstra beskyttelse til dine utstyrskontrollenheter i vinter.

Vinteren er på vei og av erfaring vet vi at den sliter ekstra hardt på maskiner og utstyr. Også utstyrskontrollenhetene du har montert er mer utsatt i kalde, røffe og ekstreme norske forhold. For å sikre dine enheter bedre har ABAX nå lansert et spesialdesignet stålbur som beskytter dine enheter fra å falle av eller bli fjernet, uten at det forringer GPS-signalet.

Det 3 mm tykke stålburet er perfekt dersom:

• Du har utstyr som brukes under krevende og røffe forhold (eksempelvis brøyteskjær, aggregater eller grabber til gravemaskin)
  • Du ønsker ekstra beskyttelse på ditt kostbare utstyr

- Det nye stålburet er en rimelig løsning som mange vil ha god nytte av. I tillegg til å beskytte enheten din, gjør den nye festeanordningen at enheten din sitter fast nesten uansett hva den blir utsatt for, innenfor rimelighetens grenser naturligvis, sier produktsjef Bjørn André Hagen.

Stålburet kommer både til liten og stor batteridrevet utstyrskontroll fra ABAX.

Utstyrskontroll med bedre batterikapasitet og mer nøyaktig GPS

Tidligere i år slapp ABAX også en ny utstyrskontrollenhet med 40% bedre batterikapasitet og en mer nøyaktig GPS. Dette har blitt tatt svært godt imot av kundene.

- Vi ser nå mange kunder som opplever at maskiner og utstyr står spot-on på den posisjonen de vises i på kartet. Kundene er naturligvis svært fornøyd med dette, da de til enhver tid vet nøyaktig hvor utstyr og maskiner befinner seg, forteller Bjørn André Hagen.

Den bedrede batterikapasiteten er også noe kundene naturligvis setter pris på. Trenger du eksempelvis kun 1 posisjon på ditt utstyr per dag varer enheten med liten batteripakke 2240 dager, mens enheten med stor batteripakke varer 4480 dager. Det betyr at det går lengre tid mellom hver gang batteriet må byttes.

Enheten med liten batteripakke har størrelse 86x63x20mm, og veier kun 130 gram. Enheten med stor batteripakke har størrelse 145x63x20mm, og veier kun 230 gram.

Kommentarer (0)

Kommentar