AddSecure ansetter Anna Börjesson i rollen som CMO

I rollen som Chief Marketing Officer, vil Anna Börjesson ha ansvar for AddSecure-gruppens globale markeds- og kommunikasjonsstrategi, og for å øke etterspørsel og merkevare-kjennskap under selskapets ekspansjon i det internasjonale markedet. Börjesson blir også den første kvinnen inn i AddSecures konsernledelse.

AddSecure, en ledende leverandør av sikker kritisk kommunikasjon og IoT-løsninger, annonserte i dag ansettelsen av Anna Börjesson i den nyopprettede rollen som CMO.

Börjesson, som har over 18 års erfaring med markedsføring fra teknologiselskaper, skal lede AddSecure-gruppens globale markedsføringsfunksjoner, som omfatter markedsstrategi, merkevareutvikling, markedskommunikasjon og demand generation

Börjesson har dokumentert erfaring med å skape vekst i teknologiselskaper gjennom effektiv markedsføring. Før hun begynte hos AddSecure, var Börjesson Director EMEA/APAC Demand Generation hos Planview. Tidligere har hun også jobbet i senior markedsføringsroller hos Adobe Systems Nordics.

- Dette er en strategisk viktig rolle for AddSecure, og signaliserer neste fase i utviklingen mot å bli en global virksomhet. Anna vil ha ansvaret for å drive og dra nytte av mulighetene i et ekspanderende marked og et selskap i sterk vekst. Det er en fornøyelse å ha fått på plass en så erfaren person for å lede denne kritiske delen av virksomheten, Stefan Albertsson, CEO i AddSecure.

- Jeg er veldig stolt og glad for å bli med i et selskap som er på en så spennende og ekspansiv reise. Jeg ser frem til å bruke min tidligere erfaring fra internasjonal markedsføring og demand generation til å utvikle en global merkevarestrategi som akselererer selskapets vekst og styrker AddSecure internasjonalt, sier Anna Börjesson, ny CMO i AddSecure.

AddSecure styrket også nylig markedsavdelingen med tre ytterligere ansettelser som tilføyer nye ressurser og ekspertise i markedsføringsteamet.

Håkan Cedlöf styrker produktavdelingen i rollen som Product Marketing Manager. Bakgrunnen hans fra Ericsson viser til suksesshistorier om kundefokuserte B2B-salgsløsninger og -markedsføring innen mobil-IT og tjenesteindustri.

Martin Hult har tidligere jobbet for Enaco and Hyundai, men er nå ansatt som markedsanalytiker i AddSecure. Med sin gode kompetanse innen strategi og analyse vil Hult bidra til selskapets vekst fremover.

Kristina Grandin ble ansatt i rollen som Corporate Marketing Manager, og har 20 års erfaring fra PR og kommunikasjon. Hun har tidligere jobbet i globale IT og telekombedrifter som Telenor Connexion and 3.

- I den spennende, ekspansive perioden vi er inne i, med strategisk utvikling av AddSecure-gruppen, er vi glade for å ha et så erfarent team med oss. Håkan, Martin og Kristina bidrar med verdifull kunnskap og ekspertise som blir viktig for selskapets videre vekst, sier Stefan Albertsson

• Data, telekom, IT

• sikker kritisk kommunikasjon
  • rekruttering

AddSecure er en ledende aktør innen sikker kritisk kommunikasjon. Vi leverer sikre kommunikasjonsløsninger innenfor overvåkede alarmer og kritisk IoT-kommunikasjon til over 40 000 kunder og samarbeidspartnere rundt om i Europa. Våre løsninger bidrar til å redde liv, beskytte eiendom og sikre viktige samfunnsfunksjoner. De er fleksible å bruke, enkle å installere og bidrar til å øke våre kunders konkurranseevne. Selskapet, som startet på begynnelsen av 70-tallet, har lang erfaring innen sikkerhetsbransjen og en tradisjon for å tilpasse seg markedsbehov. Dette gjør at vi kan tilby våre kunder de beste løsningene for morgendagens sikkerhetsutfordringer.
Selskapet har regionale kontorer og et nettverk av distributører over hele Europa, og sysselsetter rundt 175 ansatte. AddSecure er en del av AddSecure Group, eid av Abry Partners. Andre selskaper i AddSecure-konsernet er Chiron, en ledende leverandør av avanserte alarmer over IP (AoIP),Contal Security, en ledene svensk leverandør av løsninger for digital inn- og utalarmering, alarmoverføring og integrerte sikkerhetssystemer og Smart Grid Networks, en leverandør av smarte løsninger for nettverksautomatisering og digital kommunikasjon innen energisektoren. Ytterligere informasjon finnes på www.addsecure.no

Pressekontakt Director Corporate Communications