Landet årets råeste sommerjobb!

Pressemelding  •  15-05-2012 08:32 CEST

Etter tøff konkurranse fra toppmotiverte studenter landet over, sto økonomistudenten Børge Nyborg fra Bærum igjen som den heldige som fikk sommerjobb som konsernsjef i Adecco.

I løpet av seks uker har 1500 søkere blitt silt ned, gjennom prosessen med mål om å finne studenten som skulle få årets råeste sommerjobb: En måned i sjefsstolen til Adecco, og en månedslønn på 100.000 kr.

Den grundige prosessen som besto av både tester, intervjuer og heftig stemmesanking på Facebook, ble mandag avsluttet med en finaledag i Oslo. De fem finalekandidatene fikk to praktiske oppgaver de skulle løse foran publikum etter kort forberedelse; først en samtale med en fiktiv regiondirektør som sliter med resultatene, og så en gruppeoppgave der de skulle diskutere lokasjon for et mulig nytt Adecco-kontor.

Den spesielle settingen og publikum til tross, var det fem tilsynelatende rolige og svært profesjonelle kandidater som alle gjennomførte oppgavene på en god måte. Spenningen var derfor stor da konsernsjef i Adecco, Anders Øwre-Johnsen, inntok scenen og kunne fortelle hvem som hadde kommet helt gjennom nåløyet: Børge Nyborg, 25 år gammel fra Bærum, som for tiden studerer ved Copenhagen Business School.

- Det var høyt nivå på alle fem, og de gjorde et godt inntrykk, sier Øwre-Johnsen. I tillegg til ham besto juryen for Konsernsjefen 2012 av direktør for Adecco Search & Select, Guri Larsen, kommentator og seniorrådgiver i Burston-Marsteller Elin Ørjasæter, HR-direktør i Leger Uten Grenser Gyda U. Bugge, samt vinner av Konsernsefen 2011, Kine Stirler Alm.

Juryen måtte be om noen ekstra minutter før de kunne utnevne vinneren, men Øwre-Johnsen sier at det ikke var stor uenighet om hvem som skulle bli valgt.  – Børge utmerket seg gjennom å være svært tydelig i oppgavene, samt å ikke etterlate noe tvil om hvor ansvaret lå. Gjennom hele prosessen har han etterlatt et svært godt inntrykk, og jeg gleder meg til å jobbe med Børge i høst.

Den glade vinneren selv var ikke i tvil om hva han gleder seg mest til: - Det er utfordringen. Man kan ikke si nei til noe sånt.. Jeg følte meg forpliktet til å søke da jeg så at Adecco skulle utlyse sommerjobben i år igjen. I mellomtiden er det bare å forberede seg til sin tid i sjefsstolen i august. - Jeg tror det blir den vanskeligste, men mest lærerike måneden, i mitt yrkesliv hittil. Jeg gleder meg!

Adecco er Norges største bemanningsselskap. Vi er landsdekkende og har over 7000 medarbeidere i jobb hver dag. Adecco tilbyr midlertidige og faste stillinger i norsk næringsliv og offentlig sektor.

For hver enkelt jobbsøker, er det viktig å finne den riktige arbeidsplassen. Adecco ønsker å bidra til at matchen mellom bedriften og jobbsøkeren blir optimal.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom