Adlibris samarbeider med CDON Marketplace

Nyhet   •   feb 26, 2016 09:31 CET

Adlibris, Nordens ledende online bokhandel, har inngått en samarbeidsavtale med CDON om salg av bøker gjennom CDON Marketplace. I forbindelse med lanseringen av Adlibris som ny Marketplace-kunde vil CDON avvikle eget boksalg, og i stedet tilby Adlibris’ bokutvalg på CDON Marketplace.

Samarbeidet innebærer at Adlibris utvalg er gjort tilgjengelig på CDON Marketplace og at CDON avslutter selskapets egne boksalg. CDONs aktuelle bokomsetning utgjør 200-250 millioner kroner årlig. Samarbeidet forventes å bli lansert i løpet av sommeren i 2016.

Johan Kleberg, administrerende direktør i Adlibrisgruppen: "Vi er svært glade for muligheten vi får sammen med CDON til å utvikle boktilbudet for deres kunder. Dette samarbeidet er helt i tråd med vår strategi om å nå ut til bokkjøperne i nye salgskanaler. Med vår lidenskap for bøker og CDONs gode rekkevidde, er vi sikre på at dette vil bli et vellykket samarbeid som fortsetter å drive internettbokhandelen fremover. "

Paul Fischbein, President og CEO i Qliro Group: "Vi er svært glade for å inngå partnerskap med Adlibris. Vårt største datterselskap CDON gjennomgår omfattende endringer der vi etablerer selskapet som Nordens ledende markedsplass på nettet. Samarbeidet med Adlibris er en viktig milepæl i utviklingen, og ytterligere et bevis på det fremtidige potensialet for CDON Marketplace.»

Magnus Fredin, administrerende direktør i CDON: "CDON Markedsplass viste sterk utvikling i 2015, med en vekst på 54 prosent i løpet av året. Når vi nå fortsette å utvikle markedsplassen, er det selvsagt svært gledelig å kunne etablere en så sterk spiller som Adlibris på CDON Marketplace. Det er et stort og viktig skritt for CDON å inngå en langsiktig avtale med en ledende aktør for sammen å utvikle kundetilbudet innen bøker på beste måte."

For ytterligere informasjon:

Johan Kleberg, administrerende direktør AdlibrisgruppenTel: +46-73-687 00 85

Linnea Wiklund, informasjonsansvarlig AdlibrisgruppenTel: +46-70-766 48 07

Beathe Melsnes, daglig leder Adlibris.com AS

Tel: +46-70-889 27 60

Om Adlibris
Adlibris er en av nordens ledende e-handelbutikker med et bredt utvalg av bøker, hobby og DIY, leker og kontorartikler. Adlibris drives av et ønske om å skape en inspirerende handleopplevelse på nettet, og å alltid tilby våre kunder de beste prisene og rask levering. Adlibris er en del av Adlibrisgruppen der også Discshop, Bamba, Odla.nu og Kökets favoriter inngår.