The Trump Dynasty

HISTORY HØYDEPUNKTER AUGUST 2019

THE TRUMP DYNASTY

Saturdays from 10 August at 21:00

The Trump Dynasty draws from first-hand accounts and never-before-seen archival footage to examine the life and heritage of the 45th President of the United States. As part of the award-winning series, the documentary spans three generations of the Trump family saga and offers an in-depth exploration of the influences that shaped Donald Trump’s personality, celebrity, and ambition in business and politics. From the Klondike Gold Rush of the 1890s to

the origins of a New York real-estate empire, this sixhour documentary provides an all-encompassing view of the Trump family that has rarely been seen. The series delves into Donald Trump’s childhood in Queens, his risky move into the world of Manhattan real estate, his notoriety as a best-selling author and reality television star, and the lead up to his 2016 presidential campaign (3x120 mins).

A+E Networks®
A+E Networks, LLC. er et prisbelønnet globalt medieselskap som tilbyr et variert medieutvalg, fra TV-kanaler og nettsider, til video/DVD, spill og undervisningsmateriale. A+E Networks omfatter A&E®, Lifetime®, HISTORY®, LMN®, FYI™, H2™, A+E Studios™, HISTORY en Español™, Crime + Investigation™, Military HISTORY™, Lifetime Real Women®, A&E IndieFilms®, A+E Networks International®, A+E Networks Digital® and A+E Networks Consumer Products™. A+E Networks' kanaler og programmer når ut til mer enn 335 millioner husstander i over 200 land verden over. A+E Networks, LLC. er et fellesforetak mellom Disney-ABC Television Group og Hearst Corporation.

A+E Networks® UK
A+E Networks UK, et fellesforetak mellom A+E Networks® og Sky, er en kringkaster med en portefølje av banebrytende faktabaserte underholdningskanaler av høy kvalitet, som inkluderer HISTORY®, Lifetime®, Crime + Investigation®, H2® og den nye free-to-air-kanalen BLAZE®. A+E Networks UK ble lansert i november 1995, og selskapets 20 kanaler når ut til 60 millioner hjem i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten. Selskapet har kontorer i London, Warszawa, København, Amsterdam og Johannesburg.

A+E Networks UK er en kringkaster med en portefølje bestående av banebrytende fakta- og underholdningskanaler av høy kvalitet, som i den nordiske regionen inkluderer The HISTORY Channel, HISTORY HD, HISTORY2 and HISTORY2 HD. Kanalene sender 24 timer i døgnet, og alle programmene har norske undertekster. Selskapet, som er et fellesforetak mellom amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten.