The Curse of Oak Island

HISTORY høydepunkter, januar 2019

The Curse of Oak Island

Starter tirsdag 15. januar kl. 21.00

Det er duket for en ny sesong av det mest populære programmet på HISTORY®. The Curse of Oak Island er tilbake og følger Rick og Marty Lagina når de legge ut på den mest spennende delen noensinne av den 220 år lange skattejakten. Etter å ha gjort store oppdagelser sist, kommer brødrene og samarbeidspartnerne deres til å bruke den mest avanserte teknologien, i tillegg til tungt grave- og boreutstyr, for å trenge enda dypere inn i øya. De får hjelp av nye forskere og spesielt inviterte gjester, de skaper nye allianser og utforsker nye teorier. Ingenting kan hindre dem i å finne ut hva som kan ligge begravet på Oak Island, hvem som gjemte det der og hvor det faktisk befinner seg. Dette er også et år med mange milepæler for teamet på Oak Island. Det er 50 år siden en artikkel om Money Pit dukket opp i magasinet Det beste, som ikke bare tente en gnist hos de unge Lagina-brødrene, men som også fikk Dan Blankenship til å vie livet sitt til å løse det store mysteriet. Det er også 50 år siden Restall-tragedien, som tok fire av de seks livene som har gått tapt i jakten på skatten på Oak Island. Kommer Rick, Marty og de andre til å lokalisere en stor skjult skatt? Eller vil de, som så mange før dem, bare møte flere hindringer eller – enda verre – finne bevis for at en dødelig forbannelse faktisk beskytter øyas hemmeligheter?

A+E Networks®
A+E Networks, LLC. er et prisbelønnet globalt medieselskap som tilbyr et variert medieutvalg, fra TV-kanaler og nettsider, til video/DVD, spill og undervisningsmateriale. A+E Networks omfatter A&E®, Lifetime®, HISTORY®, LMN®, FYI™, H2™, A+E Studios™, HISTORY en Español™, Crime + Investigation™, Military HISTORY™, Lifetime Real Women®, A&E IndieFilms®, A+E Networks International®, A+E Networks Digital® and A+E Networks Consumer Products™. A+E Networks' kanaler og programmer når ut til mer enn 335 millioner husstander i over 200 land verden over. A+E Networks, LLC. er et fellesforetak mellom Disney-ABC Television Group og Hearst Corporation.

A+E Networks® UK
A+E Networks UK, et fellesforetak mellom A+E Networks® og Sky, er en kringkaster med en portefølje av banebrytende faktabaserte underholdningskanaler av høy kvalitet, som inkluderer HISTORY®, Lifetime®, Crime + Investigation®, H2® og den nye free-to-air-kanalen BLAZE®. A+E Networks UK ble lansert i november 1995, og selskapets 20 kanaler når ut til 60 millioner hjem i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten. Selskapet har kontorer i London, Warszawa, København, Amsterdam og Johannesburg.

A+E Networks UK er en kringkaster med en portefølje bestående av banebrytende fakta- og underholdningskanaler av høy kvalitet, som i den nordiske regionen inkluderer The HISTORY Channel, HISTORY HD, HISTORY2 and HISTORY2 HD. Kanalene sender 24 timer i døgnet, og alle programmene har norske undertekster. Selskapet, som er et fellesforetak mellom amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten.