Agva Kraft har løsningen på trafikkproblemet

Pressemelding   •   jun 08, 2016 09:25 CEST

Agva Krafts løsning er også stilig

Kapasiteten ut og inn av Oslo og Bergen er sprengt. På enkelte strekninger er det ikke engang plass til flere busser og elbiler løser ikke kapasitetsproblemene. Agva Kraft mener at de har løsningen, i hvert fall i sommerhalvåret.

De store byene møter stadig større utfordringer i forbindelse med trafikken ut og inn av bygrensen. Agva Kraft støtter fullt ut at den langsiktige løsningen er utbygging av T-banenettet, men dette er svært tidkrevende prosjekter. I en pressemelding hevder markedssjef Bjørn Arctander at de har løsningen:

-Det er ikke veldig mye av trafikken som skal fjernes før det flyter helt greit. Vi er helt overbevist om at en rask løsning på problemet er at 10% av pendlerne som likevel kjører alene går over til el-scooter i sommermånedene.

For eksempel går det 24 busser mellom Solli plass og Lysaker. Dette kan virke som et godt tilbud, men det hjelper lite når det fleste er fulle. Men det er selvfølgelig begrenset også hvor mange busser en holdeplass og en vei kan håndtere.

En el-scooter er tilsvarende en bensindrevet scooter i brukervennlighet. Den går i max 45 kilometer i timen og kan kjøres av alle som har sertifikat for moped eller bil. Til forskjell fra vanlige scootere er den momsfri og årsavgiften er kun 440 kroner.

-Etter en grundig gjennomgang av alternativene har vi kommet frem til en modell som har et stilig retrodesign, sier Arctander. Her får man et billig kjøretøy som tar deg raskt frem på korte strekninger. Det er ingen støy og elmotorer er praktisk talt vedlikeholdsfrie.

Modellen Agva Kraft selger er å finne i deres nettbutikk.

For mer informasjon om Agva Kraft:

Finn Erik Arctander, administrerende direktør Agva Kraft AS

E-post: post@agva.no

Telefon: 917 45 052

Agva Kraft AS er en utfordrer til det etablerte kraftmarkedet. Selskapet er profilert på lavpris, enkelhet og leverer 100% fornybar energi. Nå har selskapet tatt et skritt videre og lansert el-scooter.