Agva Kraft lanserer strøm til bedrifter

Pressemelding   •   mai 27, 2016 13:51 CEST

Etter stor suksess med leveranse av strøm til private husholdninger lanseres nå Agva Kraft Bedrift. Også der skal pris, enkelhet og 100% fornybar energi være fokus.

Lavprisselskapet Agva Kraft har markert seg kraftig først på Konkurransetilsynets kraftprisoversikt og senere på Forbrukerrådets strømpris.no. Dette har ført til mange forespørsler også fra bedriftsmarkedet. Nå lanseres derfor Agva Kraft Bedrift.

- Vi har bevisst valgt å vente, sier markedsdirektør Bjørn Arctander. Dette har vært for å holde maksimalt fokus på våre lavprisprodukter for privatpersoner. Nå har vi oppnådd en solid posisjon på dette markedet og ønsker å ta et skritt videre. Således er lansering av Agva Kraft Bedrift et naturlig steg.

Det har vært viktig for Agva å også her rendyrke miljøprofilen gjennom 100% fornybar energi. -Vi mener at verdien av å være en grønn leverandør svekkes kraftig dersom man selger strøm med opprinnelsesgaranti til noen kundegrupper og uten til andre, derfor inkluderer også bedriftsproduktene våre 100% fornybar energi. Vi mener også at dette vil være viktig for mange bedrifter i forbindelse med stadig større krav til samfunnsansvar. -Her kan kundene ta det første steget mot en grønnere profil uten at det koster noe ekstra, avslutter Arctander.

For mer informasjon om Agva Kraft:

Finn Erik Arctander, administrerende direktør Agva Kraft AS

E-post: post@agva.no

Telefon: 917 45 052

Agva Kraft AS er en utfordrer til det etablerte kraftmarkedet. Selskapet er profilert på lavpris, enkelhet og leverer 100% fornybar energi. Ifølge NVE sin siste varedeklarasjon går kun 9% av strømutgiftene i Norge til fornybar produksjon dersom man ikke kjøper opprinnelsesgarantier. Agva kjøper opprinnelsesgarantier tilsvarende 100% av forbruket til samtlige av sine kunder, også bedriftskunder.