Informasjonsmøte om tysk messe for metallindustri

I forbindelse med den ledende messen for produksjonsteknologi innen metallindustrien, METAV i Düsseldorf 2020, inviterer Norsk-Tysk Handelskammer til et informasjonsmøte på The Thief i Oslo den 31. oktober i samarbeid med den tyske foreningen for verktøymaskinfabrikker (VMW) og Messe Düsseldorf.

METAV i Düsseldorf er den ledende messen for produksjonsteknologi innen metallindustrien. I nesten 40 år har messen vært en uvurderlig del av teknologiske trender i industrien og hatt innvirkning på nesten alle aspekter av produksjonsteknologi.

Vi ønsker å invitere norske journalister, bedrifter og foreninger med interesse for det tyske og internasjonale markedet til et informasjonsmøte om METAV sammen med den tyske foreningen for verktøymaskinfabrikker (VDW) og Messe Düsseldorf. Til stede på møtet er daglig leder i VDW, Dr. Wilfried Schäfer, og Kirstin Deutelmoser, Director Partner & Guest Events i Messe Düsseldorf. Vi får også høre erfaringer fra norske besøkende gjennom daglig leder i P. Meidell AS, Asgeir Bakken.

Informasjonsmøtet finner sted på The Thief i rommet «Pipervika» fra kl. 10.00 til 12.00. Vi serverer lett lunsj i etterkant av møtet, før det blir anledning til å intervjue Dr. Wilfried Schäfer kl. 12.45. Påmelding per e-post til Susanne Hawkins.

Litt om METAV 2018

Da messen gikk av stabelen i 2018 tok nesten 27 000 besøkende turen for å ta en titt på de 562 bedriftene som stilte ut. 30 prosent av utstillerne kom fra andre land enn Tyskland, mens besøksantallet fra Tyskland lå på 90 prosent. 93 prosent av utstillerne og de besøkende sier seg fornøyd med opplevelsen på METAV 2020. Messen finner sted annethvert år – neste gang mellom 10. og 13. mars 2020.

• Motor