Allego's event i Stockholm med Tobias Henmark (Allego), Tibor Blomhäll (Tesla Sverige), Göran Frederiksson ogJohan Konnberg (Elbil Sverige) og Camilla Messer Thomsen (Danska FDEL)

Pressemelding -

En ladebrikke til alle ladere - Hvordan kommer vi dit? Allego's pre-event Nordic EV Summit

​Lurer du på hvordan enkel tilgang på elbillading kan løses best mulig? I forbindelse med Nordic EV Summit inviterer Allego til en samtale om roaming og e-mobilitet.

Elektrifisering av veitransport har potensial til å drastisk redusere utslipp av luftforurensning. Roaming tillater konsumenten å koble seg opp på alle tilgjengelige nettverk. Mangelen på roaming mellom forskjellige ladeinfrastrukturer kan hindre en bredere akseptering av e-mobilitet.

Den nederlandske bedriften Allego har seks års erfaring innen e-roaming og er tilgjengelig i 10 land. Hvert land har løst roaming på ulike måter. I Nederland var for eksempel roaming et viktig tema allerede fra starten av. I Norge har mangelen på roaming fått en midlertidig løsning med en universal ladebrikke fra Norsk elbilforening.

Nylig, som en ledende europeisk CPO, bestemte Allego seg for å signere en intensjonsavtale med blant annet EVbox og NewMotion om åpning av ladeinfrastrukturen i Storbritannia og Skandinavia. Denne avtalen kan også være et viktig skritt for å gjøre ladingen lettere i Norge.

Velkommen til seminar og After Work i Oslo 22. April 2020 hvor roaming og e-mobilitet vil bli diskutert nærmere.

15.30 | Dørene åpner
16.00 | Crash-course i roaming-protokoll og utfordringer - Tobias Henmark og Bas van Oorschot
16.15 | Best practice for cases fra europa (Norge, Sverige, Nederland og Tyskland)
16.30 | Paneldiskusjon om Roaming fra et konsument-perspektiv - Petter Haugneland fra Norsk Elbilforening, Johan Konnberg fra Elbil Sverige, Martin Messer Thomsen fra Dansk Elbilforening med flere.
17.00-18.30 | Mingling med drinker og snacks

Påmelding via link, antall plasser er begrenset.

Registrering
Påmeld deg her!

Håper vi sees!

Tobias Henmark                           Bas van Oorschot
Managing Director Nordics          Allego Norway

Regioner

Allego ble grunnlagt for 6 år siden og er i dag en ledende europeisk leverandør av ladeløsninger for elektriske biler med lang erfaring innen elektromobilitet. I løpet av få år vil Allego bygge et omfattende nettverk av lynladere i Skandinavia. Dette gjøres innenfor rammen av Mega-E-prosjektet. Mega-E-prosjektet består av 322 ladesteder, inkludert 39 multimodale ladeknutepunkter i 10 europeiske storbyområder. Allego Norden vil også tilby forskjellige typer EV-ladetjenester til selskaper, kommuner og ulike organisasjoner. Allego driver allerede et nettverk av hurtigladestasjoner i Belgia, Frankrike, Tyskland, Nederland, Luxembourg og Storbritannia. Allego har et suksellfult samarbeid med ulike partnere fra forskjellige bransjer som bidrar med design, bygging og drift av ladestasjoner og Allego er allerede ansvarlig for mer enn 15 000 ladestasjoner i byområder og langs større trafikkveier. Allego gir også støtte til selskaper og drivere av elektriske kjøretøy via en cloud-basert serviceplattform kalt EV Cloud. Denne plattformen omfatter hele porteføljen av praktiske tjenester som fakturering, aktiv overvåking, mobilapper, nettstedportaler og analyser. Hver dag gjennomføres over 5000 transaksjoner, og antallet øker hver eneste dag.

Relatert materiale