KVITFJELL: Hvite topper og fjell.

Stenger Hafjell og Kvitfjell

ØYER, Som et kollektivt grep for å hindre spredning av COVID-19, ble Hafjell og Kvitfjell pålagt å stenge sine alpinanlegg med umiddelbar virkning 12. mars. Avgjørelsen gjelder i første omgang frem til 27. mars.

Også HafjellKvitfjell Booking er stengt for bestillinger, det samme gjelder GudbrandsGard Hotell på Kvitfjell.

Dette er en helt ekstraordinær situasjon, som igjen reiser mange spørsmål. Hverken vi eller bransjen har alle svarene ennå, men vi vil forsøke å gi gjester og besøkende den informasjonen og de svarene vi har fortløpende.

Kl. 10.00 mandag formiddag var de største skidestinasjonene i Norge samlet til et felles videomøte der det ble diskutert tiltak og mulige scenarioer for våre gjester. I møtet ble følgende forhold diskutert:

Generelle refusjonsvilkår for avkortede opphold, opphold som er kansellert og opphold som risikerer å bli kansellert grunnet reiseforbud.

Vi oppfordrer alle som har fått avkortet opphold eller kansellert sitt opphold i perioden frem til 27. mars, til å kontakte sitt reiseforsikringsselskap.

Vi er svært lei oss for at feriene mange hadde planlagt nå har blitt avkortet, eller for noen, ikke engang påbegynt. Mer enn noen annen skulle vi så gjerne sett at hytter og bakker var fulle av blide fjes. Nå er situasjonen en helt annen, og vår aller viktigste oppgave er å kollektivt forsøke og bremse den dramatiske utviklingen. Det gjør vi best ved å følge de pålegg som myndighetene og kommunen har gitt. Vi tar et felles ansvar for å utrydde viruset, og pålegg om å stenge ned alpin-Norge var et av disse tiltakene.

Vi befinner oss i en situasjon som både er uvirkelig, fremmed og skremmende for oss alle. Vi kjenner hverken igjen hverdagen vår eller verden rundt oss. Og fremdeles står vi bare ved begynnelsen av noe vi ikke fullt ut kjenner konsekvensene av. Dette innebærer at vi ikke har alle svar enda, men håper vi kan få tiden nå til å områ oss i den situasjonen vil alle er en del av.

Vi kan love at vi jobber hardt for å gi dere gode svar og at vi kommer til å kontakte dere så fort vi vet mer.

Oppdatert informasjon og råd om tiltak ved reiser finner du på Folkehelseinstituttet nettsted og se utdypende reiseråd på Helse Norges nettsider.

Hafjell alpinsenter er den snøsikre familiefavoritten som legger til rette for gode skiopplevelser, for alle nivåer – fra nybegynner til ekspert. Bare et kvarters kjøring nord for Lillehammer ligger et av Norges største og mest allsidige skianlegg. Ikke velg mellom familieferie og rå skikjøring, her finner du begge deler.

Kvitfjell alpinanlegg ligger 30 minutter nord for Lillehammer og er et skisted med løyper i hele spekteret fra barneområder for de minste, til svarte løyper med olympisk standard. Her kan du booke hotell, hytter, leiligheter, heiskort, skiutleie, skiskole, kurs og konferanse.

Odd Stensrud

Pressekontakt Daglig leder Hafjell og Kvitfjell/Alpinco +47 419 15 611