Enda et sterkt årsoppgjør for Älvsbyhus 2016

I 2016 økte Älvsbyhuskonsernet omsetningen fra 1,1 milliarder til nærmere 1,3 milliarder. Dette gav er resultat på 288 millioner. Älvsbyhus Norge AS om omsatte for 249 mkr og resultat etter skatt ble 10 mkr.

Älvsbyhus er inne i en produktiv periode hvor det er investert betydelig i fabrikkene, en ny standard veggkonstruksjon og et helt nytt husprogram. Samtidig har hele konsernet fornyet sin markedsføring, kommunikasjon og lansert en mer moderne hjemmeside.

«Vår stabile økonomiske situasjon gir stor trygghet for oss, våre leverandører og ikke minst våre kunder. 2016 var et år hvor eneboligsalget i Norge lå på et stabilt nivå. At vi lykkes med å presentere et så sterkt økonomisk resultat viser blant annet noe av den styrke og kunnskap som selskapet besitter», forteller Ruben Vea, adm dir i Älvsbyhus Norge.

«Vi satser og investerer for å vokse. Selskapet er trolig inne i sin mest intensive utviklingsfase noen gang. De nye hustypene som er lansert har vår helt nye veggkonstruksjon. «Energy wall» er kanskje markedets beste. De nye hustypene inneholder også smarte planløsninger og nye attraktive tilvalg som har fått positiv respons i markedet. Vi vil fortsette med å investere og presentere flere nyheter på produktsiden», fortsetter Vea.

Älvsbyhus fortsetter arbeidet med å gjøre husene mer attraktive for kunder i Norge, Sverige og Finland. Vi kan igjen registrere med tilfredshet at vårt produkt er ønsket i et konkurranseutsatt marked.

«Dette er en av faktorene i fremgangshistorien til Älvsbyhus som gjør at vi til dags dato har fått tillit til å produsere og selge over 2 600 hjem til våre norske kunder», avslutter Ruben Vea.

Älvsbyhus er en av Nordens største husprodusenter, og har siden 1960 levert over 40 000 modulbygde trehus.

Forretningsideen til Älvsbyhus er: Å utvikle, selge og produsere attraktive ferdigmonterte trehus av høy kvalitet til markedets laveste pris. Det innebærer også at selve byggeprosessen går raskere, og våre hus er klare til overtagelse syv til åtte uker etter påbegynt arbeid.

I Norge har vi operert siden 1995, og tilbyr gjennom våre 13 forhandlere 10 husmodeller som er lyse, åpne, moderne og energibesparende.

Älvsbyhus - Et smartere valg