Amadeus Ventures investerer i gründerbedriften AVUXI, som rangerer populariteten til alle steder i hele verden

Blogginnlegg -

Uansett hvor eller hvorfor man reiser, vil de aller fleste bo i det mest interessante området, spise på de beste restaurantene og besøke de morsomste severdighetene i byen. Men det er ikke alltid man har tid eller anledning til å undersøke reisemålet grundig før avreise.

Dette vil gründerbedriften AVUXI gjøre noe med. For å gjøre det lettere for reisende rangerer AVUXI populariteten for steder over hele verden. Ved hjelp av AVUXIs TopPlace-teknologi analyseres geodata, blant annet kommentarer, bilder og anmeldelser fra millioner av brukere fra over 60 forskjellige kilder, som for eksempel Instagram, Facebook, Twitter, Google og Wikipedia og skaper såkalte «varmekart» basert på dette. Integrert hos et online-reisebyrå eller en metasøkemotor, kan reisende på den måten se hva de mest populære områdene i en by er i bookingtilfellet, spare tid og enkelt søke på ulike kategorier.

AVUXI er basert i London og Barcelona og er blant de siste bedriftene som er sponset av Amadeus Ventures, som investerer i nyetablerte virksomheter i grenselandet mellom reiser og IT.

Les hele pressemeldingen her