Amadeus Airport Pay gjør innsjekkingen enklere

Amadeus Airport Pay gjør innsjekkingen enklere

Flyselskaper idag tilbyr stadig flere tilleggstjenester ved innsjekk på flyplassen, som for eksempel kjøp av ekstra bagasje eller oppgradering. Men ulike flyselskaper kan ofte ha forskjellige betalingsløsninger selv om de benytter samme innsjekkingsområde. Dermed kan passasjerene være nødt til å gå til to ulike skranker for å sjekke inn og for å betale for tilleggstjenester. I tillegg til å bidra til lengre køtid for de reisende, er også dagens betalingsløsninger på innsjekkingsskrankene utdaterte, noe som medfører større risiko for svindel.

Med lanseringen av den skybaserte løsningen Amadeus Airport Pay vil dette endre seg. Amadeus Airport Pay er den første betalingsløsningen der én enhet kan brukes av flere ulike flyselskaper eller aktører, noe som betyr økt komfort og raskere innsjekking for de reisende. I juni 2017 tilslutter Lufthansa seg Amadeus Airport Pay. Tjenesten vil være tilgjengelig for Lufthansas kunder ved over 170 flyplasser. I tillegg til betaling av tilleggstjenester kan flyselskapets ansatte også gi kompensasjon ved for eksempel kansellering av overbooket fly.

Vil du lese mer om Amadeus Airport Pay? Klikk her.