Amadeus og Boston Consulting Group utvikler reiseapp

Amadeus og Boston Consulting Group utvikler reiseapp

Stockholm, 9. juni 2016 – Amadeus lanserer sammen med Boston Consulting Group (BCG) en mobilapp for håndtering av reiseplaner for konsulentselskapets medarbeidere over hele verden.

Mobilappen MyBCGTrip er utviklet av BCG i samarbeid med Amadeus for å gjøre forretningsreisene enklere for selskapets ansatte. Forretningsreisende kan enkelt sjekke inn på flyet med mobilappen, som blir synkronisert med vedkommendes kalender på mobilen. De får tilgang til all informasjon om reisen, for eksempel flystatus og eventuelle forsinkelser, og med et tastetrykk i appen kan de ta kontakt med reisebyråer for en eventuell ombooking av flybilletter. Alle MyBCGTrip-brukere får dessuten en profil i appen, og hver gang det blir foretatt en ny bestilling, blir den umiddelbart matchet med brukerens profil.

- I BCG er det de som reiser, som lager reiseprogrammene, sier Gehan Colliander, Head of Global Travel i Boston Consulting Group. Vi har kommet langt siden den gang det bare dreide seg om hvordan brukergrensesnittet så ut og fungerte, og vi tenker nå på den totale brukeropplevelsen. Den globale mobilstrategien som vi utvikler og iverksetter ved å bruke Amadeus' teknologi, er et verdifullt trinn på veien mot å levere personlige reiseopplevelser i tråd med våre forretningsbehov.

MyBCGTrip-appen er utviklet av BCG Global Travel-team og er basert på plattformen Amadeus Mobile. I tillegg til små og store bedrifter kan også reisebyråer og andre typer reisebedrifter benytte seg av løsningen.

- Vi er veldig glade over å kunne hjelpe BCG med å tilby sine medarbeidere enklere og mer effektive forretningsreiser. BCGs forretningsreisende slipper for eksempel stresset med å finne den nye utgangen ved skifte av gate, eller hotelladresser i ukjente byer. Vår løsning er utviklet for bedrifter og reisebyråer av alle størrelser som ønsker å tilby forretningsreisende en hyggeligere reiseopplevelse og rett informasjon på rett tidspunkt, sier Michael Bayle, Head of Mobile i Amadeus.

Den nye iOS-appen er tilgjengelig for ansatte i BCG i over 80 land.

Hvilke funksjoner er tilgjengelige via MyBCGTripp-appen?

• Reiser blir automatisk importert til brukerens profil
  • Tilgang til all reiseinformasjon for pågående og kommende reiser
  • Innsjekk ved flyreiser
  • Legge til reise i kalenderen
  • Få melding om forsinkelser og innstilte fly
  • Finne alternative fly ved endrede reiseplaner
  • Få direkte kontakt med reisebyråer for ombooking av flybilletter

Åsa Brögger
Marketing Communications Manager, Amadeus Scandinavia
E-post: asa.brogger@sca.amadeus.com

Amadeus er en ledende leverandør av avanserte tekniske løsninger for den globale reisebransjen. Kundegruppene inkluderer operatører (flyselskaper, hoteller, tog, ferjeselskaper m.fl.), forhandlere (reisebyråer og nettsider) samt kjøpere (bedrifter og forretningsreisebyråer).

Amadeusgruppen har rundt 13 000 ansatte over hele verden, fordelt på sentrale kontorer i Madrid (hovedkontor), Nice (utvikling) og Erding (operativ virksomhet), samt 71 lokale organisasjoner over hele verden.

Amadeus bygger på en transaksjonsbasert forretningsmodell.

Amadeus er notert på den spanske aksjebørsen under forkortelsen ”AMS.MC” og inngår i indeksen IBEX 35.

For mer informasjon om Amadeus, besøk www.amadeus.com/sca og www.amadeus.com/blog