Lufthansa Group og Amadeus fornyer samarbeidet etter 30 år

Lufthansa Group og Amadeus fornyer samarbeidet etter 30 år

Lufthansa Group og Amadeus kunngjør at de fornyer samarbeidet etter 30 år. Den nye avtalen innebærer en utvikling av samarbeidet og nye samarbeidsområder.

I forbindelse med avtalen skal Amadeus Altéa Passenger Service System (PSS) fortsette å levere IT-systemer for booking, inventering og avgangskontroll til Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines og Swiss International Air Lines. Lufthansa Group og Amadeus skal også utvide samarbeidet ved å legge til flere samarbeidsområder.

Amadeus støtter i dag Lufthansa Group med alt fra drift av IT-systemer, markedsføring og salg til håndtering av driftsforstyrrelser.

– "Både Amadeus og Lufthansa Group ble grunnlagt i Europa og er involvert i vekst og digitalisering over hele verden", sier dr. Roland Schütz, Executive Vice President Information Management og CIO i Lufthansa Group. Amadeus’ system vil fortsette å støtte Lufthansa Group gjennom bransjeledende løsninger som fremmer innovasjon.

Vil du ha mer informasjon om det fornyede og utvidede samarbeidet, kan du lese pressemelding på engelsk

Amadeus' løsninger hjelper reisende med å finne og planlegge sine reiser gjennom et økosystem av reisebyråer, søkemotorer, charterreisebyråer, flyselskaper, flyplasser, hoteller, leiebiler og tog.

Vi har utviklet vår teknologi sammen med partnere i reiselivsbransjen gjennom mer enn 30 år. Ved å kombinere omfattende innsikt om hvordan folk reiser med evnen til å utvikle og levere de mest komplekse, pålitelige og virksomhetskritiske systemene for kundene er vi med på å koble sammen 1,6 milliarder personer i året med reiseleverandører i mer enn 190 land.

Med 16 000 ansatte på 70 kontorer over hele verden har vi både et globalt perspektiv og lokal tilstedeværelse på de markedene der kundene trenger oss.

Vi er her for å skape fremtidens reiser, og vi arbeider hele tiden for å utvikle bedre teknologi som skaper bedre reiseopplevelser.

Amadeus er et IBEX 35-selskap notert på den spanske børsen under AMS.MC.

For mer informasjon om Amadeus, gå til www.amadeus.com