Ny trend: Flamingoen erstattet av mat

Pressemelding   •   jul 03, 2019 09:50 CEST

De siste årene har den oppblåsbare flamingoen vært et uunnværlig tilbehør ved bassenget eller på stranden, spesielt for instagrammere og bloggere. I år ser det imidlertid ut til at det er noen mindre eksotiske varianter vi kommer til å se overalt i sosiale medier.

«Flamingoene kom på markedet for noen år siden og er fremdeles populære. Men vi ser en stor interesse for en litt annen type badedyr i år», forteller Jakob Andersen, kommersiell direktør hos leketøyleverandøren Amo Toys, og fortsetter: «En del har fremdeles ikke helt klart å gi slipp på dyreuniverset og har gått fra flamingo til en søt enhjørning, som fremdeles befinner seg i det litt polerte, rosa universet. Så har du det jeg vil kalle en mellomting, for eksempel en ananas eller en blomst, for dem som er ferdige med vesenene, men fremdeles gjerne vil ha noe som ser fint ut. Men det som ser ut til å bli stort er de litt mer rare og morsomme alternativene, som for eksempel en bademadrass som ligner på en hotdog eller en badering formet som en donut. Det finnes et hav av varianter, og de går som, ja. varmt hvetebrød i takt med at solen steker og ferien nærmer seg.

Oppblåst ironisk distanse

Anders Hemmingsen, som er kjent for å dele humoristisk innhold han får tilsendt på sosiale medier, har også delt et bilde av noen unge gutter som bruker et badebasseng som båt på vannet.

Jakob Andersen mener også at de nye badedyrene vil tiltrekke seg flere og andre segmenter enn bare de unge jentene som poserer med en drink og et badedyr i infinity-bassenget.

«Badedyr har tradisjonelt vært for barn, men spesielt bademadrassene blir også brukt av mange voksne på badeferier, fordi man kan flyte rundt og sole seg på vannet mens man fremdeles ligger behagelig. Nå har altså denne ironiske distansen kommet inn i tillegg, og dermed ser det ut til at det blir ok å bruke flere forskjellige former for badedyr, så lenge man viser at man ikke tar det altfor seriøst. Derfor tror jeg også at vi kommer til å se at både guttene og de litt mer modne badeentusiastene vil bruke det, og faktisk også legge ut oppdateringer om det – men sannsynligvis bare på en litt morsommere og mer selvironisk måte. Men kan f.eks. forestille seg at de vil si noe om at det er en *hot dog*, som ligger på hotdogen, eller at de har spist så mange donuts at det har lagt seg rett på magen. Det innbyr nesten til å bli tullet med, og det er altså det vi kan se vil bli en trend sommeren 2019.

AMO Toys Scandinavia A / S er en uavhengig distributør av leketøy og spill i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Vi markedsfører og distribuerer en rekke nøye utvalgte leker for det nordiske markedet - alle med høye krav til lekeverdi, kvalitet og sikkerhet. Vårt sortiment teller et utvalg av ledende leketøy merkevare, de mest kjente er Baby Born, L.O.L. Surprise, Geomag, Danspil, Little Tikes och Disney.

AMO Toys historie går tilbake mer enn 50 år og regnes for, å være en sann pioner i det nordiske leketøy industrien. Vi har en sterk og godt etablert distribusjonsnettverk med mer enn 4000 forhandlere i Norden omfattende leketøysforretninger, e-butikker, etc.

Selskapet har hovedkontor i Århus, Danmark med lokale salgskontorer i Norge og Sverige.

Kommentar