YouTube-inspirert dukke inntar Norge

Pressemelding   •   aug 15, 2017 08:31 CEST

Dukke fenomenet som lagde ned USA, er nå lansert i Norge

Den heteste nye mani i verden av samle dukker, L.O.L Surprise (Little Outrageous Little Surprise Dolls Assortment), lanseres nu i Norge. Dukken er laget av MGA Entertainment, som også sto bak de populære Bratz dukker, inspirert av det såkalte "unboxing" fenomen, som er videoer hvor entusiastiske barn og ungdom pakker et nytt produkt ut mens de filmer og kommenterer prosessen.

L.O.L Surprise er skapt som den ultimate unboxing opplevelsen, der barn blir sin egen unboxere. Fenomenet er stort og barna elsker det. Følelsen er gjenskapt i L.O.L Surprise dukke og er grunnen for sin enorme popularitet", forklarer Henrik Mathiasen direktør for AMO Toys, som i mer enn 50 år har distribuert leketøy i Skandinavia og også er ansvarlig for lanseringen av L.O.L Surprise.

L.O.L Surprise inneholder syv lag av overraskelser som barna kan skrelle av ett lag om gangen. Hvert lag avslører en ny morsom overraskelse: en dukke og en hemmelig melding, klistremerker, miniatyr vannflaske, sko eller klær til dukken.

"Samle-leketøy er ikke et nytt fenomen, men mysterie pakkene L.O.L Surprise vokser av den enkle grunn at barn elsker en overraskelsesfaktor," sier Henrik Mathiasen.

Det er totalt 45 dukker i samlingen, men det er mer i vente.

Amok i Amerika

L.O.L Surprise ble lansert i USA i desember i fjor, og var i utgangspunktet en stor suksess. Den første uken var den utsolgt og foreldre i panikk måtte ty til e-Bay for å få dukken til barnas julestrømper. LOL Surprise ble raskt den mest populære dukken i USA og senere i land som Belgia, Frankrike og Storbritannia.

Dette har medført at AMO Toys i Norge har tatt forholdsregler slik, at noe lignende ikke skjer når dukken blir lansert i Danmark, Sverige og Norge.

"Vi måtte derfor reservere dukken fra produsenten, fordi den globale etterspørselen er så stor at de har problemer med å holde tritt. Ellers risikerer vi at det blir utsolgt og ikke nok til Norden, " sier Henrik Mathiasen.

LOL Surprise er i butikkene fra midten av August.

AMO Toys Scandinavia A / S er en uavhengig distributør av leketøy og spill i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Vi markedsfører og distribuerer en rekke nøye utvalgte leker for det nordiske markedet - alle med høye krav til lekeverdi, kvalitet og sikkerhet. Vårt sortiment teller et utvalg av ledende leketøy merkevare, de mest kjente er Baby Born, Bratz, Caterpillar, Little Tikes, Nikko og Disney.

AMO Toys historie går tilbake mer enn 50 år og regnes for, å være en sann pioner i det nordiske leketøy industrien. Vi har et sterk og godt etablert distribusjonsnettverk med mer enn 4000 forhandlere i Norden omfattende leketøysforretninger, e-butikker, etc.

Selskapet har hovedkontor i Århus, Danmark med lokale salgskontorer i Norge og Sverige.