Nytt distribusjonssenter for Staples Norway

Nytt distribusjonssenter for Staples Norway

Staples Norway planlegger nytt sentralt distribusjonssenter

Det nye distribusjonssenteret vil bli bygget på Lahaugmoen, rett utenfor Oslo. Dette distribusjonssenteret vil erstatte begge de to nåværende lokasjonene og det vil framstå som «state of the art» både i kvalitet og størrelse. Bygget vil være på ca 25 000 m2.

Staples Norway skal levere eksepsjonelt god kundeservice på en kostnadseffektiv måte, sier Hilde Merethe Kristoffersen, Administrerende Direktør i Staples Norway.

Vi tilbyr et svært bredt utvalg av produkter og tjenester i bransjen, med kundetilpassede løsninger, kombinert med dybdekunnskap på tvers av et spekter av kategorier. Det er derfor vi nå har besluttet å ha alt på ett sted.

Selve byggingen av distribusjonssenteret vil begynne i november 2015. Bygningen vil være ferdig i april 2017 og klar til bruk i juli 2017. Når det nye distribusjonssenteret er operativt vil det være den sentrale distribusjons huben for alle Staples enhetene i Norge.

Staples har signert en leieavtale for det nye bygget med Anthon B Nilsen Eiendom

«Vi er veldig fornøyd med at Staples har besluttet å samarbeide med oss og at de vil flytte sitt sentrale distribusjonssenter til Lahaugmoen» sier Peder Christian Løvenskiold, CEO hos Anthon B Nilsen Eiendom.

I Norge har Staples mer enn 20 stormarkeder og selger produkter Online via Staples.no, så vel som gjennom sin kontrakts forretning Staplesadvantage.no for bedrifter og offentlig virksomheter.

Produktene inkluderer et svært bredt sortiment innenfor kontor-og datarekvisita, mykpapir, renhold og engangsartikler, så vel som medisinsk forbruksmateriell og emballasje.

Uansett størrelse på din bedrift så er Staples sin klare målsetting å hjelpe alle kunder til og forenkle sine innkjøpsrutiner og prosesser, identifisere måter å kutte kostnader samt og bidra til effektive og tidsmessig gode innkjøp. Alt dette ved å samle alt på ett sted.

About Staples:

Staples is the world’s top office products company and one of the largest internet retailers. For 30 years, Staples has served the needs of business customers and its vision is to provide everything customers need to succeed. Through its world-class retail, online and delivery capabilities, Staples offers office supplies, technology products and services, facilities and break room supplies, furniture, copy and print services and a wide range of other product categories. With thousands of associates worldwide dedicated to making it easy for businesses of all sizes, Staples operates throughout North and South America, Europe, Asia, Australia and New Zealand. The company is headquartered outside Boston. More information about Staples (Nasdaq: SPLS) is available at www.staples.com.

Photo cutlines:

Photo #1

An artist’s rendering of the planned state-of-the-art Staples distribution centre in Lahaugmoen, to be operational by July 2017.

Photo #2

Hilde Merethe Kristoffersen, Managing Director of Staples Norway, and Peder ChristianLøvenskiold, CEO of Anthon B Nilsen Eiendom, sign the lease agreement for the new Staples state-of-the-art distribution centre in Lahaugmoen.