Apollo om situasjonen i Hellas

-Det er ingen grunn til bekymring

Pr. i dag har Apollo 8700 gjester på de mange ulike reisemålene i Hellas, og mange flere som har planlagt reise videre utover sommeren. Informasjonen de mottar pr. dags dato er at alle reiser vil gjennomføres som planlagt, og at alt er som vanlig på de ulike reisemålene.

- Det er ingen grunn til å være bekymret for å reise til Hellas i sommer! Turismen er ekstremt viktig for grekerne og de gjør alt de kan for at dagens situasjon ikke skal påvirke de som reiser ned. Foreløpig er alt som vanlig på de ulike reisemålene. Samtidig må vi ikke glemme at nettopp det å gjennomføre reisen kanskje er det viktigste vi kan gjøre for Hellas nå – det bidrar til økt sysselsetting og inntekt for mange grekere, sier Beatriz Rivera, kommunikasjonsrådgiver i Apollo.

Apollo oppfordrer derimot alle som skal feriere i Hellas i sommer til å ta med litt ekstra kontanter og gjerne ulike korttyper dersom det er mulig.Vanskelighetene med å få tatt ut penger fra minibanker som er blitt rapportert om i løpet av helgen gjelder fremfor alt Athen - på de greske øyene er det foreløpig ingen problem. Uttaksgrensen på 60 euro pr. dag gjelder også kun greske bankkort. Det betyr altså at man som turist får ta ut mer enn den gitte summen dersom man ønsker det.

- Vi følger utviklingen nøye og har direkte kontakt med både vårt personale på plass og lokale myndigheter. Foreløpig rapporterer de som sagt kun om at alt er nøyaktig som vanlig – turistene nyter sol, bad og god gresk mat. Men som alltid har vi selvfølgelig en beredskapsplan klar for alle former for uventede hendelser som kan oppstå – ikke bare i Hellas, men over alt på våre mange reisemål, sier Rivera.

Apollos nettsider er det lagt ut informasjon om Hellas til gjestene.

• hellas
  • sommerferie
  • kreta

• Oslo

Selskapet er kåret til Norges beste charterarrangør av en samlet reiselivsbransje under Grand Travel Award i 2009, 2010, 2011, 2012, 2013,2014 og 2015. Apollo Reiser tilhører den nordiske delen av konsernet som heter Kuoni Nordic og inkluderer turoperatørene Apollo, Falk Lauritzen, Krone Golf, Golf Plaisir og Lime Travel, samt flyselskapet Novair.